Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Gipsad arm = tråkigt!

  1. #1
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Gipsad arm = tråkigt!

    Blev utsatt för en idiot till vakt i Lördags när jag va på firmafest, ingen fattade vad som hände, helt plötsligt flög han på mig & bröt upp armen bak ryggen... jag frågade vad jag hade gjort, han svarade att det vet du... bartendern såg det också!! Frågade flera gånger men fick bara samma svar! Antagligen tog dom fel på person

    Det resulterade i att jag nu sitter med gipsad höger arm då min armbåge fick duktigt med stryk & har haft ont som f*n... han vred så hårt att en flisa gick i armbågen, när vi väl var utomhus & själva så att ingen annan såg blev han riktigt våldsam på väg mot utgången... vilka j**la idioter det finns. Har polisanmält händelsen, men det vet man ju hur det slutar, vakterna snackar ihop sig & givetvis har jag väl rivit halva stället! Blir så förbannad!!

    Sjukskriven i 3 veckor, men jag ska se om jag kan jobba nästa vecka & göra sånt jag klarar av med en arm, det blir ju så dyrt att va hemma alla tre veckor... bara för att en idiot fick spel


    Ville bara skriva av mig lite, sjukt tråkigt att sitta hemma!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Sånt ska du INTE acceptera !!
    Du ska polisanmäla honom DIREKT!
    Sedan tar du och ringer hans chef och berättar vad som har hänt, och att du kan intyga med vittnen.

    Oftast är ordningsvakter även Väktare, och bara extraknäcker som Ordningsvakter.
    Ta reda på ifall han jobbar på något väktarbolag, sen berättar du om för han chef även där vad som har hänt, och att du polisanmält honom etc.

    Jag har jobbat som vakt, och det har hänt att jag tagit fel på personer förr. Men jag slår ALDRIG om inte jag behöver skydda mig själv eller några andra gäster.
    Att dem oskyldiga eller skyldiga inte vill gå ut får man stå ut i det jobbet, och att ta till onödigt våld är fel.

    Om du gör som jag sagt nu så kommer denna vakt få det riktigt jobbigt framöver, då det kan startas utredningar om han är lämplig som vakt.

    Skulle inget hända så går du till högre instans.
    Jag har själv anmält 3kollegor så de fått sparken.
    Jag anser att kan man inte ta ut en stökig person utan att slå ihjäl honom så är man i fel jobb, bara för käftar ger det inte rätt att dra fram klubban.
    Saablös dåre

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    ... när jag va på firmafest, ingen fattade vad som hände, helt plötsligt flög han på mig & bröt upp armen bak ryggen.... - ....Har polisanmält händelsen, men det vet man ju hur det slutar, vakterna snackar ihop sig & givetvis har jag väl rivit halva stället!
    Du har väl också en del vittnen som är beredda att ställa upp??

  4. #4
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Citat Ursprungligen postat av rabies
    Du har väl också en del vittnen som är beredda att ställa upp??
    Jo... men vad jag förstått så är det svårt att bli trodd i rätten om två nyktra väktare säger en sak & två berusade personer säger en!

    Men jag får se vad som händer! Just nu vill jag bara bli av med gipset, tur det inte ska sitta på så länge, ska till ortopeden på Torsdag & vad jag förstått ska det av då, sen blir det rörelseträning!

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av rabies
    Du har väl också en del vittnen som är beredda att ställa upp??
    Jo... men vad jag förstått så är det svårt att bli trodd i rätten om två nyktra väktare säger en sak & två berusade personer säger en!

    Men jag får se vad som händer! Just nu vill jag bara bli av med gipset, tur det inte ska sitta på så länge, ska till ortopeden på Torsdag & vad jag förstått ska det av då, sen blir det rörelseträning!
    Om vakten har bråkigt förflutet och du rent så är det mer att domaren grillar honom än dig.
    Saablös dåre

  6. #6
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Liten uppdatering...

    Det slutade med att ärendet las ner av polisen... förvånande va!??!

    Idag har jag fortfarande ont i armbågen, det kommer enligt läkaren att ta väldigt lång tid att bli helt återställd, frakturen ska i alla fall vara helt läkt 8 veckor efter att jag blev gipsad vilket är Tisd 26/1! Om jag blir helt återställd vet jag inte, då jag inte kan räta armen helt ännu snart 2 månader senare känns det lite olustigt! Men detta kan tydligen ta lång tid!

    Skulle jag inte bli återställd inom ett år efter händelsen så kan jag få ut ersättning via min olycksfallsförsäkring, detta är dock inget jag sitter & hoppas på, jag vill givetvis kunna använda min arm som vanligt & kunna ta i utan att det gör ont!

    Så jävla surt att en idiot kan påverka en så lång tid efter... Jag har varit sjukskriven i fem veckor varav dom två senaste halvtid! Jag har inte kunnat jobba som jag ska & när jag varit på jobbet så har jag inte kunnat prestera som jag ska & även nu när jag är tillbaka på heltid så klarar jag inte av tunga lyft vilket innebär att jag får kalla på hjälp när jag behöver lyfta, jobbar med tillverkning av processutrustning till livsmedelsindustrin! Det innebär ju att även detta drabbar min arbetsgivare då jag inte kan jobba som vanligt... är skitsne på idioten nu, men att försöka överklaga känns bara hopplöst. Bara en massa tid som går till spillo känns det som!

    jaja.... skrev av mig lite ilska bara!

    Jag var ganska övertygad om att det skulle läggas ner, men man hoppades ju ändå på att kunna få en möjlighet att få sätta dit aset!

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 367

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Det slutade med att ärendet las ner av polisen... förvånande va!??!
    Det är ju förjävligt

  8. #8
    Guest

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Om det nu har gått till som du säger så skulle jag överklaga så långt det bara går. Sådana svin ska inte komma undan så lätt!

    Ge inte upp!

    Mvh

  9. #9
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Om det nu har gått till som du säger så skulle jag överklaga så långt det bara går. Sådana svin ska inte komma undan så lätt!

    Ge inte upp!

    Mvh
    Får smälta det lite så kanske jag tar tag i det, känns bara som att det är lönlöst! Men jag håller väl med om att man inte ska ge sig!

  10. #10
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    339
    Medlem#
    7502

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Usch riktigt otrevligt. Tyvärr lär det vara svårt att göra något mot vakter, de håller varandra om ryggen så det skriker om det. Men som andra skriver så ge inte upp, gör ditt bästa för att sätta dit svinet!

    Har jobbat en hel del på studentkrog och med risk för att bli ovän med eventuella vakter här på forumet så är en stor del av de jag träffat på riktiga nötter och dessutom ofta otrevliga! Har varit med om flera som gått runt och försökt provocera fram bråk och mest sett besvikna ut när det tänkta offret vände och gick sin väg. Har även sett och hört dem som hotat gäster utan anledning. Detta trots att vi var väldigt hårda med att vägra låta vakter som misskött sig komma tillbaka och jobba fler gånger.

    Kan tillägga att jag själv aldrig blivit påhoppad av någon vakt, så det är inte därför jag ogillar dem.

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Citat Ursprungligen postat av Trekmeister
    Usch riktigt otrevligt. Tyvärr lär det vara svårt att göra något mot vakter, de håller varandra om ryggen så det skriker om det. Men som andra skriver så ge inte upp, gör ditt bästa för att sätta dit svinet!

    Har jobbat en hel del på studentkrog och med risk för att bli ovän med eventuella vakter här på forumet så är en stor del av de jag träffat på riktiga nötter och dessutom ofta otrevliga! Har varit med om flera som gått runt och försökt provocera fram bråk och mest sett besvikna ut när det tänkta offret vände och gick sin väg. Har även sett och hört dem som hotat gäster utan anledning. Detta trots att vi var väldigt hårda med att vägra låta vakter som misskött sig komma tillbaka och jobba fler gånger.

    Kan tillägga att jag själv aldrig blivit påhoppad av någon vakt, så det är inte därför jag ogillar dem.
    Kan säga att det beror på helt vilket vakt bolag det är.
    Där jag provade på att jobba och där mina vänner jobbar är det noll tolerans, är man minsta otrevlig får man foten !
    Saablös dåre

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    352

    Re: Gipsad arm = tråkigt!

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Liten uppdatering...

    Det slutade med att ärendet las ner av polisen... förvånande va!??!

    Idag har jag fortfarande ont i armbågen, det kommer enligt läkaren att ta väldigt lång tid att bli helt återställd, frakturen ska i alla fall vara helt läkt 8 veckor efter att jag blev gipsad vilket är Tisd 26/1! Om jag blir helt återställd vet jag inte, då jag inte kan räta armen helt ännu snart 2 månader senare känns det lite olustigt! Men detta kan tydligen ta lång tid!

    Skulle jag inte bli återställd inom ett år efter händelsen så kan jag få ut ersättning via min olycksfallsförsäkring, detta är dock inget jag sitter & hoppas på, jag vill givetvis kunna använda min arm som vanligt & kunna ta i utan att det gör ont!

    Så jävla surt att en idiot kan påverka en så lång tid efter... Jag har varit sjukskriven i fem veckor varav dom två senaste halvtid! Jag har inte kunnat jobba som jag ska & när jag varit på jobbet så har jag inte kunnat prestera som jag ska & även nu när jag är tillbaka på heltid så klarar jag inte av tunga lyft vilket innebär att jag får kalla på hjälp när jag behöver lyfta, jobbar med tillverkning av processutrustning till livsmedelsindustrin! Det innebär ju att även detta drabbar min arbetsgivare då jag inte kan jobba som vanligt... är skitsne på idioten nu, men att försöka överklaga känns bara hopplöst. Bara en massa tid som går till spillo känns det som!

    jaja.... skrev av mig lite ilska bara!

    Jag var ganska övertygad om att det skulle läggas ner, men man hoppades ju ändå på att kunna få en möjlighet att få sätta dit aset!
    Det avgör ju saken, dvs att polisen lade ned ärendet.
    Vore jag i dina kläder skulle jag ligga lågt ett tag, sedan tänka ut en sofistikerad hämnd.
    Kör BMW M340i -21
    Tidigare bilar värda att nämna: 9-3SS Aero V6T 290hk/460Nm, 9000 AERO-96, 9000 2,3T-91, 9000T-88aut, 900T16-87.

Liknande ämnen

  1. Tråkigt elfel på saab93
    Av ninjaa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 15:39
  2. 9000t16 -88 med tråkigt humör
    Av Raggen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 16:34
  3. Vad gör man när man har tråkigt?
    Av Aero-Sune i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 22:27
  4. Tråkigt ljud i framvagn
    Av xeron i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 00:29
  5. Vet att det är tråkigt men... CE på 9000i -90
    Av jonTe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 17:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •