Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

  1. #1
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Hej,

    tänkte bara höja ett varningens finger för er som letar efter ett Playstation 3 via Blocket att vara noggranna med kontaktinformation och dyl. när ni köper.

    Kontaktade en som sålde ett PS3 Slim 120Gb till förmånligt pris. Var mycket trevlig över mail och han föreslog att vi skulle använda Internetgirot.se som betalningstjänst vilket ju lät bra så han registrerade köpet där.

    Fick ett mail från svara-ej@internetgirot.se som är identiskt med det dom skickar ut med den ända skillnaden att här var det ett vanligt Swedbank konto som man uppmanas sätta över pengarna på och inte ett bankgiro som "det riktiga" Internetgirot använder sig av.

    Läste på Flashback att många uppdagat det här. Verkar finnas många som gör den här typen av bedrägeri just med PS3 också.

    Så, kontrollera att det verkligen är ett bankgiro nummer och inget annat ni sätter över pengarna till, så slipper ni stå med skägget i brevlådan och känna er dumma som jag gör nu

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Anmäl detta DIREKT till Blockets Abuse samt till Polisen!
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  3. #3
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Anmäl detta DIREKT till Blockets Abuse samt till Polisen!
    Redan gjort.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Tack för varningen!
    Letar sj PS3, och hittat några väl billiga konsoller.
    Saablös dåre

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    62

    Re: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Här fanns ju en egen tråd kring ämnet också,
    Jag gillar att dra jämförelser så här kommer en till till varför detta bör va olagligt och polisen borde kunna sätta dit folk:

    Om jag startar en butik eller ställer mig på stans julmarknad och säljer något och när en person kommer fram och säger hej jag vill köpa en sådan och ger mig så mycket pengar som det står på prislappen och jag tar pengarna och sen ställer mig och tittar på kunden och inte ger någon vara till kunden, är det ok? Det är ju precis samma sak som sker fast över nätet i detta fall. Du vet vem som tagit emot pengar, ett köp skulle genomföras men säljaren tar bara emot pengar.

    Jag ska nog starta mitt egna mediamarkt och ha världens bästa erbjudanden första dagen och bara ta emot pengar utan att leverera varor. Måste ju va helt ok.
    Rated R for Retarded
    Saab 900 2.3i -95 Såld
    Saab 9-3 Aero Coupé -00 E85 420Nm

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Om du gör det i stor skala hamnar du på samma ställe som de som drev Kameraexperten - i fängelse.

    Det går oftast att göra det 1 gång, men upprepar du det så åker du dit.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Elgiganten gör nästan likadant. Dom hade annons på torktumlare åkte dit för att köpa en. Näääää det finns inte i lager men vi har en annan du kan köpa. Tack för det och åkte hem.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  8. #8
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Elgiganten gör nästan likadant. Dom hade annons på torktumlare åkte dit för att köpa en. Näääää det finns inte i lager men vi har en annan du kan köpa. Tack för det och åkte hem.
    Är det inte sånt Konsumentsombudet vill veta? eller vad dom kan heta...
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Elgiganten gör nästan likadant. Dom hade annons på torktumlare åkte dit för att köpa en. Näääää det finns inte i lager men vi har en annan du kan köpa. Tack för det och åkte hem.
    Det där är inte sant. Elgiganten har som enda varuhus i Sverige en tillgångsgaranti vilket innebär att om du kommer inom 3 dagar från det att annonsen kommit ut så är du garanterad antingen samma vara eller en motsvarande/bättre. Kommer du inom 3 dagar och ursprungsvaran levereras inom 7 dagar så får du dock vänta på varan = du måste åka 2 gånger.

    Siba, OnOff, PcCity, Expert har inget som helst motsvarande. Är du säker på att du var i rätt varuhus?

    Tyvärr är inte alla läskunniga vilket innebär att vissa tror att man kan släntra in med en 1,5 vecka gammal annons och tro att man kan få köpa reavarorna. Naturligtvis funkar inte detta.

    Sedan så är det milsvid skillnad mellan att vara kriminell och att sälja slut en vara. Trodde alla förstod det.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 006

    Re: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Hittar man en annons på blocket som låter lite för bra för att vara sant är det förmodligen just så det ligger till. Köper jag saker i den prisklassen på annons är det personligt möte som gäller. Annars får det vara.
    Fredrik J

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Varning - Oseriösa säljare av Playstation 3 på Blocket

    Det är visst sant , fick annonsbladet i brevlådan. Vi va i behov av en tumlare och åkte till Kungens kurva och fick det bemötandet. Sen dess kan Elprutten gå och gömma sig. Det finns bättre affärer.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

Liknande ämnen

  1. Varning!! Anonns på blocket
    Av turbo_larsson i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-02-28, 19:49
  2. Varning för bedragare på blocket !
    Av Steine01 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 11:09
  3. VARNING! OSERIÖSA SÄLJARE/KÖPARE! LÄS DETTA
    Av MrTurbo i forum Pryltorget köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 22:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •