Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Elstolproblem 9-3 SS 03.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    214

    Elstolproblem 9-3 SS 03.

    Tjena!
    Brorsan har problem med sin elstol,den går att tilta men ej att köra fram o tillbaka.Någon som har tipps,blir antagligen ett fall för morgon ikväll.
    Mvh Daniel
    SQR Steg 3.
    The Green Machine!
    Kör Peugot med Jätte-turbo på arbetstid!

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    66

    Re: Elstolproblem 9-3 SS 03.

    Nu pratar jag om stolen i min bil, se nedan.
    Har förarstol med minne.
    Ryggstöds lutningen sköts med separat reglage.
    Höjning/sänkning av stol, flytta stolen fram/ bak och luta stolen i fram-/bakkant sköts med ett reglage.
    Om nu allt detta fungerar förutom att flytta stolen fram/bak så skulle jag misstänka motorn för fram/bak.
    Att reglaget skulle sluta funka med både fram/bak kontakterna låter lite långsökt.

  3. #3

    Re: Elstolproblem 9-3 SS 03.

    Nu har ja fått samma problem som green machine beskriver, kan tilta höja/sänka men inte fram/bak. Å nu har stolen fastnat i läget längst fram.....ska åka till malmö från sthlm om 2 dar....kul.

    vad kan de vara......easy fix?

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    640

    Re: Elstolproblem 9-3 SS 03.

    Hej!

    Längst fram under stolen sitter den en plastlåpa som går från vä till höger sida.Denna fungerar som hållare för motorn.Från motorn går det två vajrar som går in i var sin ändå på hö respektiva vä.vanligt är att dessa har hoppat ut ur sina lägen.Kolla detta noga så hoppas vi på att det är det enkla problemet.

    //Andreas

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Elstolproblem 9-3 SS 03.

    Känns reglaget som vanligt? Switchen är insnäppt i kåpan och kan hamna ur läge.
    Fredrik J

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    299

    Re: Elstolproblem 9-3 SS 03.

    Nu har jag också samma problem, någon som fick löst det? klickar som vanligt men händer inget. Känns som att väldigt många har dessa problem
    9-3 Aero SC 2.8T

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    299

    Re: Elstolproblem 9-3 SS 03.

    Citat Ursprungligen postat av bananmanen
    Nu har jag också samma problem, någon som fick löst det? klickar som vanligt men händer inget. Känns som att väldigt många har dessa problem

    Gick ner och kollade lite snabbt, tog bort kåpan och kollade lite. Motorn brummar lite när man kör fram och bak så den verkar fungera? Sen verkade allt sitta som det skulle, vad jag kunde se iaf.
    Måste få fram stolen, den är i längst bak. Så alla tips uppskattas.

    edit: Bände i stolen och lite allt möjligt och vips så fungerade det. Verkar som att den kan fasstna i främre och bakre läget ibland.
    9-3 Aero SC 2.8T

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •