Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab 9-5 -02 Stereo Stendöd

  1. #1

    Saab 9-5 -02 Stereo Stendöd

    Hej. Har nyligen hämtat min bil på lackverkstad och nu är min stereo stendöd (Originalstereo AS2).
    Dom hade tagit bort minuspolen då dom arbetade på bilen så att den inte skulle dra ut all ström.
    Min första tanke var förståss säkringarna så jag köpte nya och kollade "säkringsskåpet" vid dörren. Om jag inte missminner mig så handlar säkring 9, 13 och 21 om just Stereo. Nu var säkring 21 trasig så jag bytte den, men inte blev de nå ljud för det. Den är fortfarande lika död .
    Finns det fler säkringar att kolla eller vart ska jag fortsätta min felsökning?

    Tack på förhand// Jimmy

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 403

    Re: Saab 9-5 -02 Stereo Stendöd

    Kan inte så mycket men räkna med att om den kommer igång igen så kommer den inte att spela nånting då man måste koda in stereon igen.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  3. #3
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471

    Re: Saab 9-5 -02 Stereo Stendöd

    Citat Ursprungligen postat av lol
    Kan inte så mycket men räkna med att om den kommer igång igen så kommer den inte att spela nånting då man måste koda in stereon igen.
    Stereon behöver inte "giftas in" på 9-5:or efter att man lyft av minuspolen/gjort bilen spänningslös. Felet beror på nåt annat tyvärr.

    Jag har lyft ur min stereo då jag bytte instrumentpanel. Likaså gjorde bilen spänningslös när jag uppgraderade till AS3. Funkade galant efter det.

    //B
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    364

    Re: Saab 9-5 -02 Stereo Stendöd

    Jag hade liknande problem med min. Sökte med ljus och lykta om varför den inte startade. Var just en 9-5 -02. Inga säkringar var dock paj, låter underligt i mina öron att säkringen gått. Detta betyder ju att någon gjort något galet med den. Fungerade den innan du var in på lack så skall den ju fungera då du får ut den.

    Det underliga i mitt fall var att jag letade och meckade som bara den en hel dag. Gav till slut upp på kvällen/natten. Gick ut dagen efter för att testa, tryckte in stereon (hade tagit ut den igen) och då fungerade den helt plötsligt...underligt men sant.

    Ett tips är ju att kontrollera ISO-kablaget. Kolla med en multimeter så att den får rätt ström osv

    Får du inte igång den så kontakta lackfirman

Liknande ämnen

  1. byte av stereo i en saab 9-5 me as2 stereo?
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 15:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •