Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bose bas till Premium 150

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    83

    Bose bas till Premium 150

    Går det att koppla en bose-bas (reservhjulsbaljan) till ett premium 150 system
    i en 9-3 2006:a ?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Bose bas till Premium 150

    Har du gamla stilen på huvudenheten (antingen utan display, eller med en liten monokrom (grön) skärm eller så med navigator) eller har du med den nyare GM-huvudenheten?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    83

    Re: Bose bas till Premium 150

    Är den gamla utan display. Min display sitter ju ovanpå intrumentbrädan.

    //T

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Bose bas till Premium 150

    Aha okej, ja isåfall så behöver du ju även en till förstärkare om du ska koppla in fler högtalare då den du har nu (AMP1) driver dörrhögtalarna. Så+ ett uppgraderingspaket är det som gäller, eller så bygger du en egen låda i reservhjulsbaljan och stoppa i valfri bas och ett steg.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    35

    Re: Bose bas till Premium 150

    Kan ju va värt o nämna att det inte "Bara" att koppla in... tyvärr är ja inte så haj på just det här så det är nästan så ja drar mig för att skriva det men ska du ha signal ut till baslådan din får du ta den från framdörrarna, sån där hög/lög nivå adapter tjosan... nån kan säkert beskriva det lite mer detaljerat. men så nu har ja i allfall nämnt det, och nu får nån mer "kunnig" ta det härifrån

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Bose bas till Premium 150

    Om man ska bygga vidare med andra grejer än original ja, men kör man med originalsaker så är det bara att plugga in och köra. Men om sagt, ska man bygga med annat så tar man signalen från dörrhögtalarna (eller i AMP1) och skickar vidare, antingen genom en hög till lågnivå omvandlare, direkt in i ett steg som tar högnivå eller så via en signalprocessor.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    35

    Re: Bose bas till Premium 150

    Citat Ursprungligen postat av ChriZtoffer
    Om man ska bygga vidare med andra grejer än original ja, men kör man med originalsaker så är det bara att plugga in och köra. Men om sagt, ska man bygga med annat så tar man signalen från dörrhögtalarna (eller i AMP1) och skickar vidare, antingen genom en hög till lågnivå omvandlare, direkt in i ett steg som tar högnivå eller så via en signalprocessor.
    Går det verkligen att ta singnalen från Amp1 ? Jag har för mig att de var så det vart gjort i min först, bara det att då försvann all bas inne i kupén...

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Bose bas till Premium 150

    Beror på hur man gör det. Finns en guide här för att få ut "riktig lågnivå" som jag testade, då fick jag också det problemet att dörrhögtalarna och centern dog. Men om man använder utgångarna till dörrhögtalarna (alltså samma sak som att koppla in sig på kablarna) så funkar det bra. Antingen direkt med högnivå till steget eller så med en hög till lågnivåomvandlare.

Liknande ämnen

  1. Bose reservhjulsbas
    Av Fritteboy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 21:15
  2. Vad behövs för att uppgradera till Bose Ng 9-3
    Av Ekan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 17:44
  3. Uppgradera popular 75 till premium 150 (9-3 SS -2003)
    Av Tvander i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 11:49
  4. uppgradera premium 150 till 300 i 9-3ss
    Av Mange_9-3vector i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •