Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: blinkande/fladdrande lyse xenon 9-5 03

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    ryd
    Inlägg
    28

    blinkande/fladdrande lyse xenon 9-5 03

    har problem med att xenonljuset fladdrar (småblinkar) och ibland så kan det slockna helt ett kort ögonblick ej båda sammtidigt har inte märkt någon skilland om du kör på dagsljus el halvljusläget ett par gånger så har varningslampan för höjdjusteringen urfunktion med tänts
    detta fenomen kommer och går
    har provar och spraya kontaktspray i kontakten som sitter utvändigt på lamphuset utan nån direkt skillnad

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Re: blinkande/fladdrande lyse xenon 9-5 03

    Det är lampan som håller på att ge sig. Det kan hjälpa ett tag att ta ur dem och skaka om dem ordentligt, men flimrandet kommer tillbaka. Det är bara byte som löser problemet. Förmodligen löser bytet även varningslampan, men det kan även vara en nivågivare som håller på att ge sig. Går att läsa ut mha Tech2. Men börja med att byta lampan.
    /Johan

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    298

    Re: blinkande/fladdrande lyse xenon 9-5 03

    Köp philips D1S så kommer du att bli kvitt problemet.

    Finns trådar om detta, något fel på osram som sitter orginal om jag inte missminner mig.

    Hade flimmer och problem med nivån, köpte D1S och nu är problemet helt borta!

    Finns hos speedparts

  4. #4
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: blinkande/fladdrande lyse xenon 9-5 03

    För info, på min -06 så hade jag samma fenomen. flimmer samt nivåregleringsvarning då och då

    Jag plockade ner och rengjorde nivågivarna som var fullständigt proppade med blöt gegga i kontakstyckena, och damaskerna var rågade med gojja. (En uppenbar skitkonstruktion på damaskerna som släpper in smörjan)

    Tvättade ur, torkade, monterade och förseglade. Därefter har jag inte haft ett flimmer eller varning.
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

Liknande ämnen

  1. Blinkande lyse tre sekunder in i motorbroms?
    Av Psycho Dave i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 10:54
  2. blinkande/fladdrande lyse xenonlyse 9-5 03
    Av berts i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 13:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •