Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Byta huvudenhet i en ng9-3 till DVD, Går det ??

  1. #1

    Byta huvudenhet i en ng9-3 till DVD, Går det ??

    jag har precis köpt en 93 vctor. och är intreserad av att bytta ut orginalsterion mot en dvd spelare. Men frågan e om de går.. eftersom dom nya "orginal" stereon är så mkt sötrre och jag e rädd att inte kunna fylla ut.

    Några som har gjort detta på ett bra sätt?.

    Tacksam för svar

    tobias

    Edit:
    Fixat till en bättre rubrik .. tänk på det framöver
    /Krantz, Moderator

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Ljud

    Tjenare Tobias! Vad är det för årsmodell på bilen? Fram till faceliften så använder sig nämligen ljudsystemet av ett optiskt bussystem för kommunikationen, vilket gör att det blir rätt krångligt att byta ut enheter i det. Sen så är hålet som huvudenheten sitter i för stor på bredden men lite för lågt för att tex en 2DIN DVD-spelare ska passa, en vanlig 1DIN passar dock om man gör en ram till den men då får du en massa plast runt om. Alternativet då är att plocka bort Cd-läsaren och sätta enheten där, men då krävs lite omkopplingar av en del saker för att det ska fungera.

  3. #3

    Re: Byta huvudenhet i en ng9-3 till DVD, Går det ??

    jag har en 04. Men som jag har förstått de på dig är de rätt stora saker för en så pass liten skillnad?. Menar känns dom de är mer jobb för de än vad man kan få ut av de. Vist en dvd spelare e ju aldrig fel. Men frågan är ju om inte växelspaken kommer ivägen om man sätter den där nere vid cd-lasaren?.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Byta huvudenhet i en ng9-3 till DVD, Går det ??

    Nog för att en ny huvudenhet gör skillnad, är själv sugen på att byta för att få bättre kvalitet på ljudet, men om man inte ska tävla så duger original bra. Om du vill ha en DVD-spelare för att kolla på film så kan du ju montera den i tex handskfacket och köra med skärmar i solskydden, kommer ju ändå inte kunna se nåt på skärmen till spelaren om du monterar den vid ordinarie plats för CD-spelare i panalen.

Liknande ämnen

  1. Byta ut huvudenhet Saab 9-5 SC -01
    Av Bobzi i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 14:25
  2. Byta huvudenhet Pioneer DEX-P99 till vad?
    Av Martin 2445 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 22:08
  3. Byta huvudenhet i SS, från monokrom till färgskärm?
    Av 93t i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 12:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •