Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hjälp med två cupefläkts relaterade problem 9-3 2.0t -99

  1. #1

    Hjälp med två cupefläkts relaterade problem 9-3 2.0t -99

    Hejsan! detta är mitt första inlägg här, hittade inget riktigt relevant bland tidigare trådar så jag beskriver vad som hänt:

    1. Min cupefläkt började gå på max utan möjlighet att reglera styrkan och gick inte att stänga av ens med nyckeln ur, vilket jag kortsiktigt fick lösa genom att dra ur säkringen, då jag inte är kunnig alls i hur system som dessa är uppbyggda så sveper mina tankar direkt till något relä eller liknande. vad kan detta vara?

    2. Eftersom otur sällan kommer ensamt så tog det några dagar till, jag var på väg till jobbet igår när följande händer: fläkten gick då på max pga tidigare fel, var tvungen att köra med säkring i och ur då jag måste ta mig till jobbet i imma och elände, men efter någon mil börjar det lukta bränt och fläkten dör helt och hållet. (fläktmotorn antar jag?)

    jag är lite kort på pengar då jag just investerat i lite annat och försöker komma fram till något rimligt, detta känns ju som saker även en amatör som jag borde kunna (med lite vägledning) ordna själv. finns det någon chans?

    förklara gärna med utgångspunkten att jag är en 75årig äldre dam för att hålla det hela på en lite basic nivå till min fördel

    Tackar på förhand!
    /Mange

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Hjälp med två cupefläkts relaterade problem 9-3 2.0t -99

    Välkommen hit!

    Tyvärr tror jag du råkade ut för att det ena felet gav det andra:

    Det ena berodde nog på trasigt fläktregulator: http://photo.platonoff.com/Auto/2006...ontrol_Module/

    Dock fick nog fullfart på fläkten när du stoppade i säkringen till följd att även själva fläktmotorn brann.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Hjälp med två cupefläkts relaterade problem 9-3 2.0t -99

    Jo det är ju det som gick runt i mitt huvud också, tusen tack för länken den kan komma väl till handa!

    ska se över eländet och rapportera.

    om någon övrig har ideer så forsätt gärna posta!

    /Mange

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skene, Västragötaland
    Inlägg
    1 185

    Re: Hjälp med två cupefläkts relaterade problem 9-3 2.0t -99

    Jag har en fläktregulator liggandes om du inte vill köpa nytt...
    Individuellt 321hk/463NM
    http://www.garaget.org/?car=73793 Uppdaterad 090723

  5. #5

    Re: Hjälp med två cupefläkts relaterade problem 9-3 2.0t -99

    Ville bara tillägga att en ny regulator från Martin 2445 löste mina problem, tack för hjälpen, nu kör jag utan imma på rutorna även i framtiden.

    hade turen på min sida och det var endast den som brunnit, inte fläktmotorn!

    tack för hjälpen!

    tråden kan avslutas

Liknande ämnen

  1. Problem relaterade till 1,9TiD
    Av berrob i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 204
    Senaste inlägg: 2020-09-27, 17:05
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2020-06-13, 09:40
  3. Problem relaterade till 1,9TTiD
    Av v70 tdi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-12-27, 09:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •