Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 56

Ämne: Favst - SAAB 900SET 1995, Styling "Fenixprojektet"

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    376
    Satan vilken snygg bil du har !

    Underbart och se.
    Saab 9-5 Aero Kombi -01

  2. #22
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 012
    Medlem#
    1941
    >>Favst
    Skallkrokenshamn?

  3. #23
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 830
    Medlem#
    1574
    Skulle det gå att köra med det kjolpaketet om bilen va så låg så att skärmarna var precis äver däcken?

  4. #24
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 507
    Fredrik > Jag bara väntade på att du skulle känna igen dig, dina nejder ju.

    airflowfredde > Jag är lite osäker. Markfrigången är 3 cm lägre med RC än med Originalfront/kjolar så..
    Jag skulle gissa att kjolpaketet inte klarar en sänkningssats för "dagligbruk" (snäva svängar, farthinder osv.).
    Inte utan större fälgar, bredare däckprofil osv. iallafall.
    mvh Johan Kullberg

  5. #25
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 012
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Fredrik > Jag bara väntade på att du skulle känna igen dig, dina nejder ju.
    Jo, inte långt hemmifrån. Jag har ju trampat marken/bryggorna där i 15-20år samt varit med och monterat flaggstången en gång i tiden. Så visst känner man igen sig, även om bildvinklarna är knepiga. Här är en karta om du skulle förvilla dig http://web.telia.com/~u35504350/Pic/Car ... G_0107.JPG . Hamnen är rakt väster om bilens position.

    F.ö. för att inte bara vara helt offtopic. Tjusig kärra!

  6. #26
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 830
    Medlem#
    1574
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Fredrik > Jag bara väntade på att du skulle känna igen dig, dina nejder ju.

    airflowfredde > Jag är lite osäker. Markfrigången är 3 cm lägre med RC än med Originalfront/kjolar så..
    Jag skulle gissa att kjolpaketet inte klarar en sänkningssats för "dagligbruk" (snäva svängar, farthinder osv.).
    Inte utan större fälgar, bredare däckprofil osv. iallafall.
    ok... tycker att man får körs med insida även med originalgrejena

  7. #27
    riktigt fin bil!
    Saab 9-3 SC Aero -06

  8. #28
    Grymt snygg

    Såg att du va ifrån halmstad, ute och kör mkt ?


  9. #29
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 507
    Citat Ursprungligen postat av jimmy123
    Grymt snygg

    Såg att du va ifrån halmstad, ute och kör mkt ?

    Tackar box! Jo - jag är ute och kör en hel del både i Halmstad och i Falkenberg
    mvh Johan Kullberg

  10. #30
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 629
    jäklar va snygg den e!!

    riktigt pärla!!

    vad ska dug öra för kul med inredningen?
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  11. #31
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 507
    Citat Ursprungligen postat av SaabTurbo95
    jäklar va snygg den e!!

    riktigt pärla!!

    vad ska dug öra för kul med inredningen?
    Tack

    Håller på och pysslar/planerar med det just nu faktiskt.
    Det blir lite rallyinspirerad durkmatta, icke-så-rallyinspererad neon, lite kolfiber, sportstolar och annat kul. Och lite gottis från Pioneer med förhoppningsvis.

    Jag får se, men bilder kommer ju upp såklart när allt är på plats.
    Fick hjälp av en kompis i helgen med lite neon under bilen, så där sitter iaf. en ny killswitch till den på instumentpanelen nu .. men mer kommer.
    mvh Johan Kullberg

  12. #32
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 507
    Tänkte berätta lite vad som händer eftersom jag knappt har tid att surfa nu för tiden, alls.


    Läget har förändrats; jag har en stadigare inkomst och kan skämma bort mig ytterligare lite till, så därför kommer det hända en hel del närmsta 6månaders period.

    Inte en tillstymmelse av sponsring är inblandat. Men å det senaste tiden har jag;
    1. I stort sett servat bilen, bytt en del slitdelar och "organiserat" sladdar och skit. Ett ganska intetsägande uttalande, men sanningen är den att ibland hittar jag grejer (nödlösningar från tidigare ägare) som jag inte hittar i Haynes t ex.
    2. Bytt bromsar och belägg - eller Skinkis har bytt, kan man väl säga faktiskt, vi skulle hjälpas åt men när han väl kom igång så jävlar vad det gick undan. Tack kåmpis. Slitsade skivor och greenstuffbelägg á la paketpris Speedparts alltså.
    3. Bytt ut delar av interiören som var undermåliga, d vs detaljer med repor i plasten och så.
    4. Dragit om neonkablaget, och kapslat in det i värmeslang som skyddar armaturen lite bättre. Använder nästan aldrig neonet, mest show för polarna - men det finns där och jag vill att det håller.

    Vad kommer hända då?
    1. Jo, i eftermiddag åker kålfibberpanelen på - och ev. läderknoppen till växelspaken som jag fick igår på jobbet (jobbar på SAAB nu, det lönar sig). Jag kommer att behöva vålda lite tror jag, originalknoppen sitter utav fan ... men det löser sig nog.
    2. Jag har fått en kanonkontakt som skräddarsyr bilklädsel. Men det blir en skinn & mocca inredning på originalstolarnas vulst. Kommer alltså inte köpa några sportstolar. Det blir originellt och snyggt - blir nog till jul, håller på och sparar. Ska bara bestämma mig för vilken färg jag ska ha på inredningen, blir nog svart med någon annan färg som inlägg eller söm.
    Kommer också eventuellt att göra egen brodyr på ryggsätet ... fast det är en ytterligare kostnadsfråga.
    3. Sportchassi + nya 17":are, kommer inte köpa några ultrablingfälgar utan det blir ganska mainstream men ändå smakfullt. Fast nu snackar vi våren. Men jag sparar till det också.

    Fler planer finns, men det är saker som jag inte riktigt bestämt mig för utan mest drömmer om - eftersom tid och ekonomi styr mig mycket.
    Får återkomma med bilder och sånt.

    Ha de ha de!
    mvh Johan Kullberg

  13. #33
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 830
    Medlem#
    1574
    Låter najs!

  14. #34
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 696
    Bilder Favst, bilder!


    Mvh

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    427
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    2. Jag har fått en kanonkontakt som skräddarsyr bilklädsel. Men det blir en skinn & mocca inredning på originalstolarnas vulst. Kommer alltså inte köpa några sportstolar. Det blir originellt och snyggt - blir nog till jul, håller på och sparar. Ska bara bestämma mig för vilken färg jag ska ha på inredningen, blir nog svart med någon annan färg som inlägg eller söm.
    Kommer också eventuellt att göra egen brodyr på ryggsätet ... fast det är en ytterligare kostnadsfråga.
    Runt vilken kostnad är det för en vanlig dödlig att få skräddarsydda stolar? Är ju hyffsat coolt, men verkar vara ett av dom dyrare ingreppen man kan göra på bilen...
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    363
    Intrssant med skräddarsydd klädsel, kommer att ha en i svart/rött som viggen i min 9000, som man kan läsa i min projekttråd.

    Har inte blivit uppadateread ännu men kommer nu snart.

    Lycka till
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  17. #37
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    570
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Bilder Favst, bilder!


    Mvh


    Mvh T.Thilly
    RABIATMOTOR

  18. #38
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 061
    Citat Ursprungligen postat av DarkRaver
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Bilder Favst, bilder!


    Mvh


    HAHA bra
    f.d. saabare

  19. #39
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 507
    Update:


    SUCK!

    Körde ned i ett potthål idag, var tvungen att ta finbilen idag (pga att vinterskräpet vart inlämnad) - och vad händer; jag spräcker spoilerjäveln!

    Inte mycket, men tillräckligt för att jag känner att det är jobbigt - små revor i skarvarna, och revor under läppen.
    Nu blir det glasfiberväv, spackel och gelcoat för hela helgen. Sedan kommer den spännande delen med lack.
    Sacre bleu, jag får tuppjuck.
    Det såg ut som en vanlig vattenpöl - men visade sig vara ett hål till Kina.

    Blir inte fronten tillräckligt fin igen, så byter jag till Speedparts-fronten.
    Men det ska fan gå och göras snyggt - det måste gå.

    Och farsgubben bara "Spräckt front är bara rally-look" .
    Har han iofs en poäng i. Men jag har vare sig trailer eller crew som fixar syltan åt mig

    Mer pyssel åt mig, åandrasidan på rätt sida året. Hade ju kunnat tänka mig roligare saker att lägga slantarna på.
    mvh Johan Kullberg

  20. #40
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 621
    ajdå, himla otur med kineshålet... hoppas du får ihop spoilern bara. Så länge det bara är glasfiber så är ju lugnt... det är ju inte jättesvårt att få ihop det bra, se bara till att det fäster ordentligt....

Liknande ämnen

  1. Stötdämpare fram på 900SET 1995.
    Av ducati1000ss i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 10:26
  2. Olika "Styling" frågor , 9000 CDE -94!
    Av Turbo_Danne i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 21:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •