Felet med termotakt är enligt mig att man snålar så att i stort sett all tillförd värme försvinner under pauserna.
Felet med termotakt är enligt mig att man snålar så att i stort sett all tillförd värme försvinner under pauserna.
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Min stolpe är ingen sån som gör pauser utan när den väl går så går den konstant. Jag ställer in tiden som jag vill att bilen ska vara varm på en digital klocka på stolpen och sen väljer den när den ska börja värma beroende på yttertemperaturen.Ursprungligen postat av LM
Alltså samma system som jag kan använda i mitt defa warmup om jag kopplar in bilen i ett vanligt uttag.
SAAB 9000 A50 2,0t -98
OK. I så fall snålar man förmodligen med inkopplingstiden i förhållande till yttertemperaturen men det vet jag egentligen inget om då det gäller din stolpe.Ursprungligen postat av og900i
Dock är detta system i min uppfattning oftast bättre än termotakt.
Att tänka på är också att det går att optimera en del avseende tinande av rutorna beroende på hur kupévärmaren monteras så att man får cirkulation på varmluften.
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."