Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Köpråd kupévärmare

  1. #21
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Köpråd kupévärmare

    Felet med termotakt är enligt mig att man snålar så att i stort sett all tillförd värme försvinner under pauserna.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    242

    Re: Köpråd kupévärmare

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Felet med termotakt är enligt mig att man snålar så att i stort sett all tillförd värme försvinner under pauserna.
    Min stolpe är ingen sån som gör pauser utan när den väl går så går den konstant. Jag ställer in tiden som jag vill att bilen ska vara varm på en digital klocka på stolpen och sen väljer den när den ska börja värma beroende på yttertemperaturen.

    Alltså samma system som jag kan använda i mitt defa warmup om jag kopplar in bilen i ett vanligt uttag.
    SAAB 9000 A50 2,0t -98

  3. #23
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Köpråd kupévärmare

    Citat Ursprungligen postat av og900i
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Felet med termotakt är enligt mig att man snålar så att i stort sett all tillförd värme försvinner under pauserna.
    Min stolpe är ingen sån som gör pauser utan när den väl går så går den konstant. Jag ställer in tiden som jag vill att bilen ska vara varm på en digital klocka på stolpen och sen väljer den när den ska börja värma beroende på yttertemperaturen.

    Alltså samma system som jag kan använda i mitt defa warmup om jag kopplar in bilen i ett vanligt uttag.
    OK. I så fall snålar man förmodligen med inkopplingstiden i förhållande till yttertemperaturen men det vet jag egentligen inget om då det gäller din stolpe.
    Dock är detta system i min uppfattning oftast bättre än termotakt.

    Att tänka på är också att det går att optimera en del avseende tinande av rutorna beroende på hur kupévärmaren monteras så att man får cirkulation på varmluften.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Bra liten kupevärmare?
    Av Nozer i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-25, 05:08
  2. Kupevärmare !
    Av 1974pek i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 10:35
  3. DCC+kupévärmare
    Av -=Matte=- i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 10:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •