Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: T8 vill Ej gå när den är varm..?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572

    T8 vill Ej gå när den är varm..?

    Ja som rubriken lyder så dör den när den blir varm. Har letat och letat fel, men kan inte hitta något. Det som är lite skummt är oxå att när man slår på ljuset när den är varm, det är då den börjar rycka och slutligen så dör den helt.
    Finns det någon som kan komma med förslag på vad felet kan vara..
    Bilen är en T8 -88 utan kat.
    Tack/Mattiaz

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Gbg, Norge
    Inlägg
    225
    Mät upp styrtrycksventilen, hittar bara värden på kall motor så tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer. (men borde vara 3,4-3,8bar)
    Everyday I´m forced to add another name to the list off people who piss me off/Calvin

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Mälardalen Strängnäs Medlemsnummer: 5086
    Inlägg
    417
    Jag har haft en hel del problem med diverse og900 just när dem blivit varma.
    Då har det varit tändmodulen (tändförstärkaren, effektförstärkare etc etc).
    Bilen bara dör när den blir varm, sen går den att starta efter en liten stund då den har svalnat av.



    /Johnny

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Så, jag tror att jag hittade felet. mitt dumma nöt hade ju inte mätt på generatorn. Mätte på den förut och den ville inte visa så mycke ström.
    Har byttat gen. nu men har svårt att starta då mitt batt. är stendött..hittar inte min laddare heller..får se om det är den som va problemet.
    Tändmodulen är oxå bytt föresten..

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Hmm, nu vart det prob. iaf. Har bytt generator till en som skall fungera. men när den sitter i min bil så vill den inte ladda iaf. har mätt direkt på generatorn, men den visar väldigt låga värden plus att den sjönker sakta iaf.
    Den fungerade i en annan bil för ca 30min. sedan..vad kan det då vara för fel?

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 404
    Är det spänningen som sjunker och strömmen så är det kolen som är slut.
    Funkar inte de så kan det vara laddnings regulatorn som behöver bytas.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 302
    Citat Ursprungligen postat av Tiaz
    Hmm, nu vart det prob. iaf. Har bytt generator till en som skall fungera. men när den sitter i min bil så vill den inte ladda iaf. har mätt direkt på generatorn, men den visar väldigt låga värden plus att den sjönker sakta iaf.
    Den fungerade i en annan bil för ca 30min. sedan..vad kan det då vara för fel?
    HAr du kopplat in laddlampan riktigt?

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Såhär ligger det till. Vi monerade ur den generatorn jag bytt till. Då funkade den helt klockrent.men när den nu sitter i MIN bil så funkar den inte lika bra..Ja,allt är rätt inkopplat..

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    NÖ Skåne
    Inlägg
    724
    Medlem#
    3309
    Funkar laddlampan så att den lyser när motorn står stilla? Den måste funka annars så funka inte generatorn.
    #3309 Andreas "Dea" Persson
    900 Cab -87, 2*900 Aero-88, 900TurboS -92, 9-5 -09

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Ja ladd lampan funkar. Den lyser när man precis startar, för att sen slockna när man väl trampar lite på gasen.testade igår att hänga av generator remmen oxå för atty kolla om lampan funkade,den gjorde den. lös så rött och fint så..hehe

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 19:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •