Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: urladdning av batteri

  1. #1

    urladdning av batteri

    Hej jag har en 95 aero 03 som drar ur batteriet ibland 5tim ibland 3dar jag har provat alla möjliga mätningar kan det vara jordfel? eller larmet? eller ett relä

  2. #2

    Re: urladdning av batteri

    Citat Ursprungligen postat av julle%
    Hej jag har en 95 aero 03 som drar ur batteriet ibland 5tim ibland 3dar jag har provat alla möjliga mätningar kan det vara jordfel? eller larmet? eller ett relä
    Hur gamalt är ditt batteri? har du kollat över din laddning, generator samt kol/laddningsregulator?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    35

    Re: urladdning av batteri

    Börja först med att ta bort minuspolen ifrån batteriet, och mät därifrån och ner på batteriet med en multimeter, du ska mäta ampere. har du för högt värde är det krypströmmar. är värden normala så kan du ju alltid kolla ifall generatorn laddar som den ska, bör ladda närmare 14volt.. Men som sagt, har du för höga ampere värden så är det ju bara börja rycka säkringar tills du hittar vad det är som drar för mycket.

  4. #4

    Re: urladdning av batteri

    Citat Ursprungligen postat av ArrW
    Börja först med att ta bort minuspolen ifrån batteriet, och mät därifrån och ner på batteriet med en multimeter, du ska mäta ampere. har du för högt värde är det krypströmmar. är värden normala så kan du ju alltid kolla ifall generatorn laddar som den ska, bör ladda närmare 14volt.. Men som sagt, har du för höga ampere värden så är det ju bara börja rycka säkringar tills du hittar vad det är som drar för mycket.
    Jag har mätt jag hitta inge fel jag har provat andra batterier samma problem jag har mätt över säkringarna hittade inget fel jag har kollat ladningen inget fel.
    jag vet inte om bilen laddar ur när den är låst och larmat. eller är öppen svårt att kolla på grund av stöldrisken.kan motorlåsen till dörrarna hakaupp sig

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 483

    Re: urladdning av batteri

    Citat Ursprungligen postat av ArrW
    Börja först med att ta bort minuspolen ifrån batteriet, och mät därifrån och ner på batteriet med en multimeter, du ska mäta ampere. har du för högt värde är det krypströmmar. är värden normala så kan du ju alltid kolla ifall generatorn laddar som den ska, bör ladda närmare 14volt.. Men som sagt, har du för höga ampere värden så är det ju bara börja rycka säkringar tills du hittar vad det är som drar för mycket.

    Ska man mäta från Minuskabeln till minuspolen på batteriet?
    Och vad är för höga värden och vad är normala?
    Glider under sommaren SAAB 9-3 Aero cab.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 075

    Re: urladdning av batteri

    Har inte kunnat läsa mig till vad som är normalt. Iaf egna mätningar på felfria bilar ger ca 0,015-0,020 A= 15-20 mA med tändningen avslagen.
    Direkt när du kopplar in så drar det ca 1,2-1,5A i 25-30 sekunder, sen droppar det ner. Detta då en massa saker tydligen kopplar upp efter att strömmen är bruten.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Liknande ämnen

  1. Oförklarlig urladdning - kan ej starta!?
    Av mickevector i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 22:55
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 20:29
  3. Batteri 9-5??
    Av kIM0h i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 01:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •