Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bromsproblem og900 -91

  1. #1
    Grundladd tecens avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    187
    Medlem#
    -

    Bromsproblem og900 -91

    Jag har ett skumt fel på mina bromsar. Ska försöka förklara så gott jag kan.
    Bromspedalen känns svampig, som om det vore luft i systemet. Bilen kränger lite grann vid maxbroms från 100km/h+ (det blev aningen bättre av nya skivor runt om och renoverade bak-ok). Pedalen är ganska tungtrampad. Det kommer ingen luft när jag luftar, oavsett hur jag går tillväga. Pedalen blir stum då jag har luftat, för att sedan återgå till sitt svampiga tillstånd då tändningen slås på (när bromsservopumpen startar)
    Nån som har en liten idé jag kan prova? ger snart upp.

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 368
    När du luftar systemet ordentligt kommer det ut någon luft då?
    Kontrolerat alla bromsslangar ut till oken?

    Kommer det ur luft när du luftar ordentligt är det nog så att det kommer in luft mellan pumpen och behållaren så kolla efter läckor där.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Grundladd tecens avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    187
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    När du luftar systemet ordentligt kommer det ut någon luft då?
    Kontrolerat alla bromsslangar ut till oken?

    Kommer det ur luft när du luftar ordentligt är det nog så att det kommer in luft mellan pumpen och behållaren så kolla efter läckor där.
    Jag har inte sett något tecken på luft när jag luftar, men det är inte omöjligt. slangarna verka ok, en som ser lite dålig ut, men inga bubblor. misstänkte ett tag att slangen kunde "blåsas upp" när jag bromsade, men inga sådana tendenser.

    Luft mellan pumpen och behållaren.. hmm.. ingen dum idé. Vet du hur det ser ut där, var det kan komma in luft? Hur sitter de ihop?
    Jag börjar misstänka att det sitter därnånstans eftersom resten verkar ok. Tråkigt att inte få glädje fullt ut av mina nya brembo-skivor

Liknande ämnen

  1. Bromsproblem og900 med nya tätningar i cylindern
    Av Gunder i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 22:54
  2. bromsproblem bak og900 88-93.....LÖST
    Av SG i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 09:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •