Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ovanligt/vanligt elfel?

  1. #1

    Ovanligt/vanligt elfel?

    Har kollat på en saab 9-5 aero 00 på blocket som jag är intresserad av men i beskrivningen av bilen står det att den har ett elfel.

    Så här står det:

    Elfelet: ABS, broms, antispinn och motor lampa börjar lysa och dessa funktioner + farthållare försvinner. När alla lampor släcks fungerar allt som det ska igen. (Går att bromsa även när de lyser, men då utan ABS)

    Tycker det låter lite märkligt, min fråga är då ifall någon vet vad de kan vara? Om det är ett typiskt fel för den modellen eller så.

    Kanske lite svårt att veta precis vad det kan vara för något fel men det är den information jag har om elfelet.

    Det känns inte så kul att köpa en bil med fel som är dyrt att fixa. Det kan ju också vara ett enklare elfel som inte alls kostar så mycket att återställa.

    Tack på förhand

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220

    Re: Ovanligt/vanligt elfel?

    Hej!

    Låter helt klart som en lr flera ABS sensorer är trasiga, räcker med en. Kan även vara så illa att kransen där sensorn läser av kuggarna är sprucken, då får man byta hela drivknuten.

    Om du nu fortf är intresserad av denna bil så be ägaren läsa ut eventuella felkoder detta görs enklast på SAAB. På SAAB kan dom se om en sensor är trasig och vilken har ja för mig, sen drar du av på priset vad det kostar att laga bilen.

    Om felet är vanligt det beror ju på hur man ser på det saker går ju sönder förr lr senare.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3

    Re: Ovanligt/vanligt elfel?

    verkar vara samma fel som jag har och många andra har haft.. abs modulen krånglar går och skicka till innosund och få den lagad

Liknande ämnen

  1. Ovanligt tillbehör äldre 99
    Av bollman i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-15, 04:03
  2. Ovanligt pigg 9-3'a
    Av thoka i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 10:28
  3. OVANLIGT FEL PÅ 900 T-16 HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!
    Av Michael Rasmussen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 23:07
  4. Ovanligt högt laddtryck??
    Av hasselblad i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 14:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •