Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Helljus problem...

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    217
    Det oranga reläet, "lampcontrol" går inte att få tag på på macken. Det är ett SAAB original och som dom har skyddat på nåt vis...enligt nån klok man här på forumet. Efter mycket om-och-men har det visat sig att det var just detta som var fel på min bil. Inhalndlat ett begagnat genom bildelsbasen (350 pix!) istället fär 1035:- som det kostar på SAAB.

    Lycklig igen...
    9-5 2,0t -98

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Stockholm//Skåne
    Inlägg
    25
    hej!

    Lyckligtvis finns det en SAAB verkstad i Älvdalen. Dit åkte frun för att
    kolla bilen. Meckargubben hade tydligen kollat lite i motorrummet sen satt sig bakom ratten pekat på ljusströmställaren och sagt ”Har du provat den där?” Inte konstigt att hon tycket det var lite mörkt när hon körde upp ett av mina klåfingriga barn hade varit framme tydligen. Men man kunde andas ut, för tillfället.. Slipper lägga pengar på reparation av bilen. Dock har jag kvar anmärkningen från besiktningen plus varningen på SIDen att grunna på men det känns inte så akut.

    //martin

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    91
    mitt helljus funkar inte heller ibland..å ibland går det inte att slå av med spaken..utan man får vrida av och på strömställaren.


    Oftast kan jag öppna och slå igen dörren så funkar det fint igen..ofta i flera veckor..fast på bilprovningen slutade det att funka precis när han testade bilen : (

    Min arbetskompis har en äldre 9000 med liknande fel. Verkar vara ett vanligt saabfel.

    Är det reläna i motorrummet som är dåliga, eller kontakterna som glappar kanske?
    Saab 9000cse

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •