Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: OBS Annons på STCS

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    95

    OBS Annons på STCS

    Till styrelse och website ansvarig!
    Ni har nyligen laggt upp reklam från fordonsvärdering.se där man kan lätt klicka sig vidare, innehållet med stora bokstäven hänvisar besökare att fylla i fordons reg nr, mobil tel. samt epostadress. Det man måste ha falk ögonen för att kunna läsa är sidans underrubrik där står att tjänsten kostar 399:- Tycker ni att det moraliskt korrekt, ansvarsfullt mor oss medlemar på siten, att bjuda in såna oseriösa enligt mig aktörer? Tacksam för snabb svar.

    MVH
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-01-20 klockan 21:31.
    Saab 9-3 SC

  2. #2

    Re: OBS Annons på STCS

    Det är Google Ads och inget som man lägger in själv.
    Admins får helt enkelt filtrera bort det

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    95

    Re: OBS Annons på STCS

    Ser framemot borttagningen,,,,
    Saab 9-3 SC

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: OBS Annons på STCS

    Jag kör med adblock så jag har nog aldrig ens sett reklam på den här sidan.

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    5737

    Re: OBS Annons på STCS

    Flyttar till Forum-/Hemsiderelaterat/Ris & Ros.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: OBS Annons på STCS

    Citat Ursprungligen postat av X
    Till styrelse och website ansvarig!
    Ni har nyligen laggt upp reklam från fordonsvärdering.se där man kan lätt klicka sig vidare, innehållet med stora bokstäven hänvisar besökare att fylla i fordons reg nr, mobil tel. samt epostadress. Det man måste ha falk ögonen för att kunna läsa är sidans underrubrik där står att tjänsten kostar 399:- Tycker ni att det moraliskt korrekt, ansvarsfullt mor oss medlemar på siten, att bjuda in såna oseriösa enligt mig aktörer? Tacksam för snabb svar.

    MVH
    Tack för tipset men någon sådan site hittar inte jag. Visst menar du
    Kod:
    www.fordonsvardering.net
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: OBS Annons på STCS

    Hej,

    Jag kommer inte att plocka bort annonsen då de har tagit till sig av kritiken som har framförts mot dem tidigare i år och numera tydligt talar om hur mycket tjänsten kostar.

    Citat Ursprungligen postat av www.fordonsvardering.net
    Information om värderingen:
    Beställ din värdering här online. Vår erfarenhet av värdering av bilar visar att automatiska värderingstjänster är bra, men ofta tyvärr har en stor felmarginal. Därför utför vi endast manuella värderingar. Svar via SMS + skriftligt intyg via posten a' 399:-
    Detta står på förstasidan, och absolut inte med minimalt typsnitt, otydligt eller undangömt. De har även, för att vara extra tydliga, lagt in tydlig information om kostnaden i sina villkor, just för att man inte ska kunna bli lurad att tro att tjänsten är gratis.

    Till er som blockerar visning av annonser här på forumet - snälla, gör inte det. Jag har full förståelse för er som blockerar annonser på exempelvis Aftonbladet och andra reklamspäckade siter (jag gör det själv), men betydligt mindre siter som till viss del reklamfinansieras behöver just era visningar.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    95

    Re: OBS Annons på STCS

    Det finns mer seriösa företag som skulle kunna tänka sig att finansiera siten. Handlar enbart om marknadsföring och inget annat. En hobby community skulle uppskatta mer schyst reklam, exempel finns på många olika bilintresse sites. För övrigt finns det många här inne på forumet som fick ta del av det genuina erbjudande om bilvärdering???Seriöst...
    Saab 9-3 SC

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: OBS Annons på STCS

    Citat Ursprungligen postat av X
    Det finns mer seriösa företag som skulle kunna tänka sig att finansiera siten. Handlar enbart om marknadsföring och inget annat. En hobby community skulle uppskatta mer schyst reklam, exempel finns på många olika bilintresse sites. För övrigt finns det många här inne på forumet som fick ta del av det genuina erbjudande om bilvärdering???Seriöst...
    Om du är intresserad av att veta mer om hur Google AdSense fungerar, vilket egentligen är ett måste innan du kan framföra kritik på hur annonserarna hanteras idag, så är det bara att läsa in dig på deras hemsida.

    Kortfattat så kan man säga att vi inte styr vilka annonser som visas - det enda vi kan kontrollera är vilka som inte visas - och jag ser, än en gång, ingen anledning till att blockera fordonsvärderingen efter att de har justerat det som de har fått kritik för tidigare.

    Om tjänsten är värd de 399.- som de tar för sin tjänst är faktiskt upp till köparen.

    PS. Om du känner till företag som vill annonsera där vi har Google-reklam idag så är det bara att be dem registrera sig på Google AdWords och sätta igång med att bjuda över de annonsörer som vi har idag.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

Liknande ämnen

  1. Såg en annons om en Saab 9-7X
    Av MJ75 i forum Allmänt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2005-07-11, 13:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •