Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur ser jag om jag har kablar dragna till framdörrarna?

  1. #1

    Hur ser jag om jag har kablar dragna till framdörrarna?

    Hej!
    Jag håller på och bygga ut mitt ljud i bilen och jag har nog läst varenda tråd som går att komma åt inom det här området via google.
    Men det är en fråga som jag aldrig blir klok på. Hur ser jag om jag har högtalarkablar framdragna i dörrarna?
    Jag vet att jag har AS1 systemet vilket betyder att jag inte har något slutsteg och saknar högtalare i framdörrarna samt inbyggt som AS2 och AS3 har. Men när jag tittat runt på internet så har jag förstått att VISSA med AS1 har högtalarkablar framdragna till framdörrarna medan vissa inte har det. Jag har förgäves försökt hitta en förklaring eller en bild på hur det ser ut när man HAR högtalarkablar framdragna.
    Jag har tagit ner mina innerdörrar och tittat och känt efter men jag vet inte riktigt vad jag letar efter.

    När jag bytte högtalare i instrumentpanelen och hatthyllan så var det såklart högtalarkablar framdragna och dem vet jag hur dem såg ut. Det var lindade 1 plus och 1 minus med någon sorts isolerande tygduk runt om just dessa två kablar. Längst ut satt och saabs orginal kontakt, en liten svart adapter som bara passar till saabs egna högtalare.

    När jag kollat i mina framdörrar finns det en hel härva kablar dragna längst ner men inga 2 st kablar som är inlindade i svarttyg med en orginalkontakt längst ut. Alla dessa kablar går till någonting annat?
    När det är högtalarkablar framdragna i dörrarna så ser dem ut som de gör i instrumentpanelen och hatthyllan eller vad letar jag efter?

    Hoppas att jag äntligen kan få klarhet i saken!
    Hoppas någon kan visa en bild eller intyga att högtalarkablarna i dörrarna ser likadana ut som i instrumentpanelen och hatthyllan.

    Mvh// Jocke
    MVh// Jocke
    Rattar en Saab OG 9-3 -03
    På garaget: http://www.garaget.org/Jockessaab

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    335

    Re: Hur ser jag om jag har kablar dragna till framdörrarna?

    Skruva bort dörrsidan, och rota i "hålet" där dörrhögtalarna ska sitta. In med handen och känn på "undersida-baksida" i hålet. Alltså på innersidan av nedre kanten.

    Jag hade AS1 på min 9-5 -06 och kablarna låg i dörren, men på kompisens -03 med AS1 fanns inga kablar framdragna. Vet inte hur det SKA vara.

    Skriv vilken årsmodell det gäller, så kan jag kolla vilka stift det är i dörrkontakten. Om platserna är tomma så har du inga kablar fördragna.
    9-5 2,0t -06 BioPower Hirsch

  3. #3

    Re: Hur ser jag om jag har kablar dragna till framdörrarna?

    Det är en saab 9-3 årsmodell 2003 den gamla modellen.
    Jag har känt med händerna och det finns bara en kabelhärva med blottade sladdar som går längst ner i dörren. Inga 2st separata med tyg runt.
    fick du skilja 2s små kablar ur det stora kabelhärvan eller var de 2 st för sig redan med tyg runt?
    Rattar en Saab OG 9-3 -03
    På garaget: http://www.garaget.org/Jockessaab

Liknande ämnen

  1. är det dragna kabla redan till hatthyllan
    Av patron i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:11
  2. Högtalardistanser till framdörrarna, 9-5 -98
    Av ErikR i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 15:23
  3. finns det fram dragna kablar till baksästes värmen ?
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 15:27
  4. SAAB 9-3 Kablar dragna till högtalare i dörr?
    Av Linna i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 16:20
  5. Dragna högalar kablar till dörrarna men inget ljud? saab 95
    Av nordenmark i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 15:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •