Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Elutfällbar backspegel...

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    153

    Elutfällbar backspegel...

    Hej,

    Någon som känner igen detta problem? Har elinfällbara backspeglar på bilen (se signatur) vilka jag använder vid parkering på jobbet (trångt äckligt P-garage med folk som inte kan parkera...). Ìgår startar jag bilen och fäller ut speglarna varpå spegeln på förarsidan vänder sig utåt (90° från normalläge). Får ta till handen och dra in den igen.
    Efter detta så gör den så varje gång jag startar bilen (utan att ha fällt in speglarna...).
    Vad göra åt problemet?
    9-5 SC 2.0t Vector aut. Biopower -06
    -Nu med Hirsch under huven-

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571

    Re: Elutfällbar backspegel...

    Jag har varit med om det någon enstaka gång. När det hände så tryckte jag på knappen för infällning och då stannade den, tryckte igen så fälldes den tillbaka in igen, ett tryck till så hamnade den i normalläge igen för att den fungera som vanligt.

    Märkligt fel men nu är det säkert mer än ett år sen det hände sist.

    Kankse inte så hjälpsamt inlägg men ville bara visa att du inte är ensam om det!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    153

    Re: Elutfällbar backspegel...

    Har försökt med detta ett otal gånger, felet kvarstår dock. Om man fäller in speglarna när förarspegeln pekar åt fanders så drar den endast in den halvvägs. Har hjälpt till och dragit in den helt för att få den till "normalläge" och sedan fällt ut speglarna igen, men likt förbannat så drar den åt fanders igen.
    Det som är mest irriterande är dock att den åker ut VARJE gång man startar bilen oavsett om speglarna varit infällda eller ej. Senast var när jag tankade på väg till jobbet, ner med rutan och dra in skiten igen.
    9-5 SC 2.0t Vector aut. Biopower -06
    -Nu med Hirsch under huven-

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    153

    Re: Elutfällbar backspegel...

    Lyfter denna tråden då spegeln håller på att muppa sig igen. Har inte använt infällningsfunktionen på över ett år men nu när det kom en köldknäpp så fick vänsterspegeln för sig att börja leva sitt eget liv igen. Någon som har en lösning på problemet?
    Var på service med bilen i veckan vilket resulterade i att mecken började trycka på knappen och ha sig så nu lever den ännu mera rövare. Han hade sett fenomenet tidigare på en poliskärra men hade ingen lösning (var inte särskilt intresserad heller).
    9-5 SC 2.0t Vector aut. Biopower -06
    -Nu med Hirsch under huven-

Liknande ämnen

  1. Backspegel 9-3 -07
    Av Jakalen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-11, 22:18
  2. Backspegel Og 9-3 01
    Av Mailman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 02:03
  3. Backspegel oxiderad 93 2.0t -04
    Av karka i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 15:45
  4. El-Backspegel paj...
    Av Murkas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 18:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •