Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: BMW vs. Mr 9-3 "SE"

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    258

    BMW vs. Mr 9-3 "SE"

    hehe...har inget å göra bara
    Häromkvällen tänkte jag rasta av en ng 900 som hängde på i kurvorna. Men han blev blöt i byxan då det dök upp en BMW breved honom i min backspegel. Så saaben vek av.
    Men däremot så tyckte BMW:n han han var ball å skulle gasa med mig. Visst tänkte jag å spätta på. Åkte ifrån han på 2:an, 3:an men så i slutet på 3:an början på 4:an så började den jäveln komma närmare och närmare för att tillslut glida förbi. När jag börjar se bakdelen av hans bil skriker jag för mig själv i bilen MMMMMM5555!!!! Medan jag släpper på gasen å är lite chockad så börjar jag så småning om å asgarva
    Det jag kom å tycka var roligt är att jag blev om GLIDEN av en 408hk´s bil. Den måste ha gått ganska illa
    Så kan det gå iaf när man är lite kaxig på roaden

    Bye
    9-5 Aero -05 BSR Steg 3

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 855
    det behöver ju inte vart en M5a bara för att det stog det på den dock så väger M5an rätt mycket men det sved nog för ägaren till bmw om det va en M5a

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 839
    Elaka rykten säger att det 18T-agget som sitter i min bil nu har i en 9-3Aero med originalspridare/större ic och ett lite extra påställt program hållt en M5 med 400hk stången, det är rätt så bra med originalkolvar Effekt ? Ja cirka 315häst.. Programmakeriet stod självklart Pekingskillarna för

    Så visst går det.......

    /Rydde !

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 500
    Och om det inte var en M5 så måste din Saab gå som en påse nötter.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 922
    Citat Ursprungligen postat av _JB_
    Och om det inte var en M5 så måste din Saab gå som en påse nötter.
    Kan ha varit en 540i som piskar alla originalSaabar förutom Hirschen...

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 537
    Tror nog det endast var M utrustning, ej motor osv alltså.

    mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 521
    Frågan jag ställer mig är.

    Om det nu verkligen var en M5, ja det kan ju ha varit det..... Så är det ju intressant om det var den gamla E39 V8 på 400 Hk 500 Nm, eller den helt nya E60 V10 på 507 Hk....?


    Rent spontant känns det som lite väl fantastiskt om det verkligen skulle ha varit en E60 M5, då de antagligen inte finns i mer än någon enstaka i hela landet, ja om de ens har börjat levererats alltså....?

    Då är det mycket mer sannolikt att det var en E39 V8 M5, vilken det i jämförelse nästan "kryllar" av.

    Och att bjuda gott motstånd till en E39 M5 är heller inget att förringa eller som man ska skämmas för, då det är pigga rackare.


    Eller kan det ha varit så "illa" att det var en E34 M5....? 340 Hk eller 315 Hk.......???

    Eller en E28 M5.......? På 286 Hk.....? :-)


    Så vilken var det nu då....?



    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    734
    E60 V10 507hk. Om han inte körde på mappen för slökörning, som ger typ 400hk...
    Hade jag inte haft så lite att göra på jobbet så hade jag inte skrivit det här
    "Nä det är inte jag som är Djävulen...
    Jag är hans onda tvillingbror."
    900ng med rasad motor, bra anledning till att köpa en 900og. Äntligen!

  9. #9
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 712
    Medlem#
    3346
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Eller en E28 M5.......? På 286 Hk.....? :-)
    Kungens då eller? Han var ju den ende i Sverige som fick köpa en...
    Finns väl i.o.f.s. en och annan privatimport, men de kan nog räknas på ena handens fingrar.
    Å andra sidan är E28 M5 en mycket snabb och kvick bil! Bra mycket kvickare än E34 315, men den är ju också bra mycket fläskigare än sin smidigare föregångare.
    All makt åt Thengil!

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 537
    E28 i m5 hade man inte bangat

    Lite ontopic här då, ingen vet ju hur killen i bmwn gasade heller.

    mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 527
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Frågan jag ställer mig är.

    Om det nu verkligen var en M5, ja det kan ju ha varit det..... Så är det ju intressant om det var den gamla E39 V8 på 400 Hk 500 Nm, eller den helt nya E60 V10 på 507 Hk....?


    Rent spontant känns det som lite väl fantastiskt om det verkligen skulle ha varit en E60 M5, då de antagligen inte finns i mer än någon enstaka i hela landet, ja om de ens har börjat levererats alltså....?

    Då är det mycket mer sannolikt att det var en E39 V8 M5, vilken det i jämförelse nästan "kryllar" av.

    Och att bjuda gott motstånd till en E39 M5 är heller inget att förringa eller som man ska skämmas för, då det är pigga rackare.


    Eller kan det ha varit så "illa" att det var en E34 M5....? 340 Hk eller 315 Hk.......???

    Eller en E28 M5.......? På 286 Hk.....? :-)


    Så vilken var det nu då....?



    MVH Tony
    Om det var en E60 så kan det ha varit en med M-paket. Han som startad tråden kanske såg hur många utblås BMWn hade?

    M-paket = ett utblås
    M5 = 4
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  12. #12
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 391
    Kan ju nämnas är ju att V8 förseda M5 med 400 hk blir ifrån åkt av nordics steg3 tror jag det är i vissa register så visst kan det ha varit en M5 med V8.
    Men inte M5 med V10 då denna är klart mycket mer brutalare.

    Att en 9-3 med 315 hk skulle hålla en M5 bakom sig är ingen omöjlighet.
    Kolla bara på vikt effekten så är det inte så stor skilnad längre.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    385
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Om det var en E60 så kan det ha varit en med M-paket. Han som startad tråden kanske såg hur många utblås BMWn hade?

    M-paket = ett utblås
    M5 = 4
    Om den hade haft M-pkt hade det väl inte stått M5 bak, utan bara ett enkelt M, right?

    Mvh // P-o
    "Infact, it´s the ultimate gentlemen´s express" -Topgear vid test av 9000 CDt Aut.

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 839
    Right

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 537
    Citat Ursprungligen postat av Fp85
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Om det var en E60 så kan det ha varit en med M-paket. Han som startad tråden kanske såg hur många utblås BMWn hade?

    M-paket = ett utblås
    M5 = 4
    Om den hade haft M-pkt hade det väl inte stått M5 bak, utan bara ett enkelt M, right?

    Mvh // P-o
    Stämmer, en kompis har en 530 som är M utrustad, står endast M på den, började skratta åt honom först, fast då sågade han mig rätt snabbt och sa att den var m utrustad

    Dock ett bra tag sedan

    mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 527
    Citat Ursprungligen postat av Fp85
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Om det var en E60 så kan det ha varit en med M-paket. Han som startad tråden kanske såg hur många utblås BMWn hade?

    M-paket = ett utblås
    M5 = 4
    Om den hade haft M-pkt hade det väl inte stått M5 bak, utan bara ett enkelt M, right?

    Mvh // P-o
    Right, om inte ägaren busat till det och köpt ett ///M5-märke

    E39 M5:
    http://www.autopower.se/powerborsen/ann ... _56981.jpg

    E39 "M5":
    http://www.autopower.se/powerborsen/ann ... _58391.jpg
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 521
    Jaså är det så där de ser ut bakifrån de där M5, har aldrig sett den sidan på dem förut....... ;-)


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 527
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Jaså är det så där de ser ut bakifrån de där M5, har aldrig sett den sidan på dem förut....... ;-)


    MVH Tony
    Tony 1, BMW 0
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Frågan jag ställer mig är.

    Om det nu verkligen var en M5, ja det kan ju ha varit det..... Så är det ju intressant om det var den gamla E39 V8 på 400 Hk 500 Nm, eller den helt nya E60 V10 på 507 Hk....?


    Rent spontant känns det som lite väl fantastiskt om det verkligen skulle ha varit en E60 M5, då de antagligen inte finns i mer än någon enstaka i hela landet, ja om de ens har börjat levererats alltså....?

    Då är det mycket mer sannolikt att det var en E39 V8 M5, vilken det i jämförelse nästan "kryllar" av.

    Och att bjuda gott motstånd till en E39 M5 är heller inget att förringa eller som man ska skämmas för, då det är pigga rackare.


    Eller kan det ha varit så "illa" att det var en E34 M5....? 340 Hk eller 315 Hk.......???

    Eller en E28 M5.......? På 286 Hk.....? :-)


    Så vilken var det nu då....?



    MVH Tony
    Om det var en E60 så kan det ha varit en med M-paket. Han som startad tråden kanske såg hur många utblås BMWn hade?

    M-paket = ett utblås
    M5 = 4

    Men snälla, ok...Det stod M5 och den hade 2st utblås på vardera sida. Jag har Nordic steg3. Går iofs inte som ett steg3 ska men ändå. Han blev nog lite förvånad iaf att jag lyckades ligga före honom ända tills 4:e växeln.
    9-5 Aero -05 BSR Steg 3

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 521
    Sannolikt en E39 M5 alltså...

    V8 på 5 liter 400 Hk / 500 Nm ca 1800 kg.


    Tja, en skalp så god som någon.

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •