Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Besiktning med EXD/Sellholm Bärarmar.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    281

    Besiktning med EXD/Sellholm Bärarmar.

    Jag skall snart in med bilen på besiktning. Tänkte bara kolla om några andra här på forumet har kört in med EXD/Sellholm bärarmar.

    Vad är det värsta som han hända, är det att jag kan få en 2a.

  2. #2
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    586
    Medlem#
    5788

    Re: Besiktning med EXD/Sellholm Bärarmar.

    Jag åkte in med det svarta aset som den är, och turligt nog så fick man en förståndig besiktningsman.

    Kommentaren: vilken Saab sitter dom här bärarmarna på orginal då??

    Sen vart lite synpunkter på bromsarna..

    Sen på testdriven så sa han att hade det hade blivit ett par 2'or med en annan bes-gubbe.

    Och sen boka tiden när dom har som mest och göra så slipper man springet av dom bes-gubbarna som jobbar där som inte har nåt att göra.

    Sen är det nog viktigt med framtoningen mot bes-gubben, hellre vara framåt och säga vissa saker istället för att mörka..

    Jag brukar köra med att använder den mest för bankörning, men då måste dom vara gatreggade så därför är jag här nu..
    //Dunken
    Projekt Secret ..

  3. #3
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    586
    Medlem#
    5788

    Re: Besiktning med EXD/Sellholm Bärarmar.

    Är det verkligen ingen som har något att tillägga om det här?

    Det är ju trots allt 133st som läst efter mitt inlägg..

    Kul med lite mer info..
    //Dunken
    Projekt Secret ..

  4. #4
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 539
    Medlem#
    7567

    Re: Besiktning med EXD/Sellholm Bärarmar.

    Vad jag vet så är det inte lagligt att åka runt med såna bärarmar, vet ej varför.
    Men jag har hört om bilar som gått igenom besiktningen med såna.
    Jag kommer själv att köra med bärarmar från EXD och kommer iaf försöka med dom monterade. Funkar det inte får jag väl byta till original.
    Det andra alternativet är ju att byta redan innan besiktningen.
    Man har inte så mycket att förlora på att testa förutom 200 kr (eller vad det kostar) i återbesiktning och den tid det tar att åka dit en gång till.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    402

    Re: Besiktning med EXD/Sellholm Bärarmar.

    Jag klarade inte besiktning med dessa länkarmar. Vet om minst två till som också fått nedslag. Tar inte många timmar i garaget att byta till orginal, lite trixigt med tanke på hjulinställning dock!
    Kör: Saab 900 Talladega -97 MapTun Individual 574Hk/710Nm i motorn, 516,6 på hjulen! E85 Sommaren 2009 uppskattningsvis 650hk+
    Garaget

  6. #6
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 789
    Medlem#
    3183

    Re: Besiktning med EXD/Sellholm Bärarmar.

    Citat Ursprungligen postat av svedberg
    Jag klarade inte besiktning med dessa länkarmar. Vet om minst två till som också fått nedslag. Tar inte många timmar i garaget att byta till orginal, lite trixigt med tanke på hjulinställning dock!
    Eller så har man två kompletta subframes
    10 bultar - svish pang bom - klart!
    Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning!

  7. #7
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 539
    Medlem#
    7567

    Re: Besiktning med EXD/Sellholm Bärarmar.

    Citat Ursprungligen postat av Johan H
    Citat Ursprungligen postat av svedberg
    Jag klarade inte besiktning med dessa länkarmar. Vet om minst två till som också fått nedslag. Tar inte många timmar i garaget att byta till orginal, lite trixigt med tanke på hjulinställning dock!
    Eller så har man två kompletta subframes
    10 bultar - svish pang bom - klart!
    Det va fan ingen dum idé!
    Jobbigt bara att ha en hel subframe hemma i sovrummet om man inte har garage
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Någon som har erfarenhet av sellholm diff ?
    Av Pajjon i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-24, 10:53
  2. sellholm bärarmar (monterings frågor)
    Av Johmar i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 13:16
  3. Sellholm coilover.
    Av Nurmi i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 23:10
  4. Sellholm bärarmar?
    Av Eriksson866 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 15:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •