Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab 900s -91

Saab 900s -91

Hur mycket vågar man öka laddet på en helt orginal 900S(ltt) med svarta spridare med orange(brun) rand.
    utan att de spikar . nu laddar den väl 0,3-0,4 som max. vågar man skruva upp laddet till 0,6 och om man gör de är det någon märk bar skillnad?. och vilket är bäst skruva wastgate staget( isånt fall längre eller kortare).. eller pys trimma..

Re: Saab 900s -91

Citat Ursprungligen postat av saab_power_900
    Hur mycket vågar man öka laddet på en helt orginal 900S(ltt) med svarta spridare med orange(brun) rand.
    utan att de spikar . nu laddar den väl 0,3-0,4 som max. vågar man skruva upp laddet till 0,6 och om man gör de är det någon märk bar skillnad?. och vilket är bäst skruva wastgate staget( isånt fall längre eller kortare).. eller pys trimma..
    0,6 tror jag du ska kunna höja. Det som är viktigast är väl att duföljer upp med bränslet.
    Ladda 1bar med min gamla 900S, dock chip och prog. btr. inga spikningar, men turbon höll inte länge
    bytte till Trim 50 agg. och 0.9 ladd. inga tendenser till spikningar.
    Vågar inte lova något..men detta va hur jag körde och den höll, tills jag parkera i dörren på en Ford.

1 användare gillar detta inlägg

Jobbar som bilstereo installatör

0,6-0,7 bör gå utan några större problem, och du kommer att känna skillnaden. Ordentligt. Men jag skulle inte göra det utan att skaffa en intercooler, minst orginal... Naturligtvis ska du skruva på wastegaten.

1 användare gillar detta inlägg

intercooler har ja skaffat mig nu från magnus i katrineholm tackar så mycket

Liknande ämnen

1. saab 900s 90a
    Av svempus i forum Projekt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 20:20
  2. Saab 95 vector fälgar till Saab 900s 2,3 -94
    Av roadrat i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 14:00
  3. SAAB 900S -1992 (råd)
    Av Garmfighter i forum Allmänt
    Svar: 1