Jag har köpt mig en fin 9-3ss Aero -05 vid namn Chili. Hon har inbyggd telefon i bagagen, alltså TEL-2. CD-växlare i panelen och AUX-uttag.

Bollmans eminenta beskrivning i tråden http://forum.saabturboclub.com/showt...sfree-9-3-2005 fick mig att vilja göra detsamma. Man vill ju kunna använda en modern smartphone i bilen.
Sagt och gjort, jag beställde en Bury RC9060 och adapterkablage från Orio. Alltsammans gick fint att bygga ihop och provköra på arbetsbänken. Firmware-uppgradering gick också bra och möjliggjorde A2DP (musikstreaming).

Igår kväll gick jag ner i garaget och demonterade sidopanelen på passagerarsidan och hoppades hitta TEL-1 kontakten som jag vet finns där på fruns Aero av samma årsmodell. Tyvärr kan jag inte hitta den på min bil, och andra trådar här på forumet verkar göra gällande att kontakten saknas på bilar med inbyggd telefon, alltså TEL-2.

1)Nån som kan bekräfta eller dementera ifall TEL-1 går att komma åt i en bil med inbyggd telefon?

2)Finns det nåt sätt att komma åt de aktuella anslutningarna under instrumentbrädan och koppla ur telefonen utan att klippa sönder kablagen i bilen? Jag kommer knappast att nånsin vilja använda bilens inbyggda telefon, men jag vill ändå undvika att koppla ur den på ett sätt som inte går att återställa.

//Niklas