Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Handbroms signal kabel

  1. #1

    Handbroms signal kabel

    Jag undrar vart den gula kabeln som indikerar att handbromsen ligger " i " går någonstans. Jag ska nämligen koppla in den till min Avic navi system och måste ha den för att kunna använda gps:en, tycker det är jobbigt att behöva demontera mittkonsolen för att komma åt kabeln.....

    Kommer man åt den på något enklare sätt t.ex bakom ac panelen eller liknande?
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  2. #2

    Re: Handbroms signal kabel

    Vet dessverre ikke hvor den går,
    men vil du virkelig koble til den?
    Da må du stå i ro (med handbromsen på) for å taste inn destinasjon.

  3. #3

    Re: Handbroms signal kabel

    Förstår vad du menar, men min tanke är att det kanske är "svagström" som går från den kabeln till min avic?

    Jag vill ju inte bränna enheten genom att lura den att handbromsen är på genom att sno el från tex ciggutaget! Eller har någon annan gjort något liknande operation?
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  4. #4

    Re: Handbroms signal kabel

    Citat Ursprungligen postat av neonodia
    ...det kanske är "svagström" som går från den kabeln...
    Jeg kan love deg det er det hvertfall ikke er høyspent!

    Koble den ledningen (lys grønn for Pioneer 700/900) til jord/chassis/0 volt, så kan du se film og endre destinasjon uten å stoppe og dra på handbromsen.

    Koble den til +siden på handbroms-bryteren om du ikke vil se film eller taste inn destinasjon uten å måtte parkere først.

    Kobler du den til cigg-uttaket vil du alldri få knattet inn destinasjon...

  5. #5

    Re: Handbroms signal kabel

    Jaha.. Om jag förstått dig rätt alltså. OM jag kopplar den gröna kabeln till vilken jordpunkt somhelst i bilen så är det bara att tuta och köra?
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  6. #6

    Re: Handbroms signal kabel

    Det är fixat. jordade den direkt där bakom och det funka direkt. tack för tipset
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  7. #7

    Re: Handbroms signal kabel

    Så bra!
    Hvilken NAVI har du?
    Hvor har du plassert GPS-antennen?
    Noen nyttige erfaringer du kan dele med oss?

  8. #8

    Re: Handbroms signal kabel

    Jag har den Första versionen av Pioneer dvs Avic X1, Gps pucken satte jag precis ovanför larm och acc sensorn på instrument panelen och drog kabeln via rutan pga av lathet. Men det funkar skit bra den syns inte och det går snabbt och kommer direkt till hideaway uniten. Snickrar ihop en liten bild guide sen så ni får se bilder.
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

Liknande ämnen

  1. Vr-Signal.
    Av Dimmx i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-07, 20:21
  2. Signal för hastighet
    Av Puttel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 10:47
  3. Signal vid larmning 9-5
    Av oak i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 18:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •