Hej...
Jag har en 9-3 2.8t v6 -06 som är chippad och nytt avgassystem.
Fråga: Ny (större) Turbo. Vad är det för risk för ras m.m är vädigt dålig på bilar själv men har hört att de räcker med chip och avgas. vad säger ni?
Mvh: Peter
Hej...
Jag har en 9-3 2.8t v6 -06 som är chippad och nytt avgassystem.
Fråga: Ny (större) Turbo. Vad är det för risk för ras m.m är vädigt dålig på bilar själv men har hört att de räcker med chip och avgas. vad säger ni?
Mvh: Peter
Ny turbo = ny mappning (nytt chip om man vill kalla det för de). Byter du bara turbo så riskerar du komplikationer, mappar du om bilen efter den snurran som monteras så är det hyffsat riskfritt (förutsatt att man håller sig inom rimliga gränser såklart)Ursprungligen postat av rehak81
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Välkommen hit!Ursprungligen postat av rehak81
Jag skulle försöka förtydliga trådrubriken men förstår faktiskt inte frågan:
Frågar du om det krävs ett turbobyte för att kunna använda det "chip" du har redan nu eller undrar du om du måste byta mjukvara ("chip") och du byter turboaggregat till ett annat?
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Nej det är så att chippet och bilen går skitbra närmare 300hk så de går ju bra.Men man vill ju utöka om de går utan att saker rasar. Folk snackar om smidda kolvar nya spridare m.m och större turbo. Men frågan är ska man va orolig att de kan rasa?? Hade en polare som sa att han va livrädd varje gång han tröck ¨på!Ursprungligen postat av LM