Ja med Teck2.
går att ändra upp till 60 min, man kan även ändra så att fläkten blåser mer eller mindre.
går även att ändra arbetssätt på den 100% värme eller "vanlig" värme ( enligt acc inställning)
blir väl inte så himla mycka varmare ändå tycker att den är lite halvklen i värmen...
9-3 -03 2,0 Cab.
9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''
Jo min värmare ändrades i somras från 45L/s till 50L/s värmarfläkthastighet, samt värme inställningen från Auto till 100%. Har dock inte noterat någon direkt skillnad. Men att tiden gick att justera från 30min till 60min var det nog ingen som fann ut att det gick att ändra. Ja det är ju inte så bra drag i parkeringsvärmen som man kanske skulle önska. Speciellt om man jämför med andra bilfabrikat.
Jag har märkt att min td1 -07 luktar lite dieselavgaser i bilen.
Inte jättemycket, men nästan jämt.
Inte bara om man står stilla någonstans, utan även vid längre motorvägskörning.
Det är inte värmaren heller för den är avstängt just nu.
Nån som känner ingen detta?
Får man räkna med det med dieselbilar, eller är det nåt fel som man kan åtgärda?
-------------------------------------
Saab 9-5 2,3l BP Vector, Pilot. -08 Fusion Blue metallic.
Saab 9-3 1,9 TID Vector, -07 Light Blue metallic.
Njae det tycker jag nog inte att du ska räkna med.
luktar det dieselavgaser så är det antagligen nåt litet läck innan dpf
Min 9-3 -08 hade såna hyss för sig för ett tag sen o då var det flexen som gått isär pga markkänning ... ( sportchassie, grusväg,djupa spår...)
hittade en alternativdel på arbetet som jag svetsade dit
9-3 -03 2,0 Cab.
9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''
Upplever inte några större förändringar av vattenpumpen själv. Bytt för andra gången på min TTiD -09 nu vid 28.000mil (rullat 13.000mil sedan senaste bytet). Då läckte den lite glykol och glappade något i lagret. Förmodligen fanns det risk att den hade skurit om jag hade låtit den rulla ända till 15.000 mil som är bytesintervallet.
Klart glappar pumpen så bör man nog byta den, men en servicebulletin från augusti 2007 / 260-2678 säger att
"kylvätskedroppar eller spår av kylvätskeläckage kan finnas vid kylvätskepumpen. det är normalt att en mycket liten mängd kylvätska passerar via kylvätskepumpens axeltätning för att smörja denna. vätskan kommer sedan ut genom ventilationshålet. detta utgör endast ett kosmetiskt problem."
det svåra i detta är väl att avgöra när det "bara" är ett kosmetiskt problem eller ett riktigt problem
9-3 -03 2,0 Cab.
9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''
Aha, bra att känna till! Jag föredrar dock att ta det säkra före det osäkra. Nästa byte blir ju vid 40.000mil
Min automat tycker jag klonkar, eller skrapar/rasslar i när den driver i väg från 0 dvs till ettan skulle jag tro.
Har googlat med hittar inget.
Nån som känner igen detta?
Jag har en 07:a
-------------------------------------
Saab 9-5 2,3l BP Vector, Pilot. -08 Fusion Blue metallic.
Saab 9-3 1,9 TID Vector, -07 Light Blue metallic.
Kan vara motorbussningen i framkant.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Hej!
Intressant forum. Har en viktig fråga dock. Jag kör en Saab 9-3 1.9 tid -07. Felkod P0400 efter sökning och ny egr ventil beställd. På väg hem igår så uppförde sig automatlådan konstigt oxå. Växlar till 1,2 3:an..sedan när 4:an ska i så slirar den.....växeln tar inte i, känns som friläge. Nu är min fråga, kan en dålig egr ventil med allt vad det innebär bara felet med växlingen?
Ska dock sägas att jag provkörde bilen idag och då funkade lådan bra......hjälp nån!
Mvh Thomas
Har också hört om fler automatare 1.9 TTiD med fel på växel fyra.
Hej på er!
Nu behöver jag eran hjälp! Har en 9-5 1,9 tid 150hk -07 (tillverkad 0702)
Problemet är att tätningen runt axel på virvelsjället på cyl 4 är helt kass.
Det läcker som fan och det bolmar ut avgaser vilket jag är lite fundersam till.
Det enda jag kan tänka mig är ju att det skulle vara egr avgaser.......
Har någon råkat ut för detta? Och skulle inte det här förbannade spjället vara fixat på -07 orna.
Är det nytt motorinsugningsrör som gäller eller kan man fixa just axeltätningen på ett bra sätt.
Om någon även kan förklara ur jag lätt ser skillnad på den gamla vs nya modellen av insugningsrör.
Otroligt tacksam för all sorts hjälp!!!!!
Hej. Nya modellen har plast bussningar för spjällaxlarna. Nytt insug behövs. Vissa byter även vridmotorn som styr stället. Mvh