Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 9-3 Tid Svänghjuls problem

  1. #1

    9-3 Tid Svänghjuls problem

    Min 07'a har rullat ca 11000 mil och är inne på sitt tredje svänghjul. Det fösta höll till ca 9000 mil. Någon annan som har stött på detta fenomen ?

    Dessutom verkar det som det sista svänghjulet nu är på väg att ge upp. Jag är lite osäker dock då bilen vissa dagar går ypperligt, medan den andra dagar går ryckigt vid små gas av och påslag vid landsvägskörning. Dock så hörs ett "klonk" i samband med detta dock inte alltid.

    Detta klonk har tidigare berott på svänghjulet, dock har det aldrig kommit och gått. Någon som stött på liknande problem ?

    Tacksam för hjälp, då verkstaden har problem att hitta vad som är fel.

  2. #2

    Re: 9-3 Tid Svänghjuls problem

    Är det verkligen ingen annan här som har haft problem med svänghjulet ?
    Verkar märkligt för enligt den infon jag har så är det ju samma svänghjul som på bensinaren....

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 705

    Re: 9-3 Tid Svänghjuls problem

    Citat Ursprungligen postat av berrob
    Är det verkligen ingen annan här som har haft problem med svänghjulet ?
    Verkar märkligt för enligt den infon jag har så är det ju samma svänghjul som på bensinaren....
    Har du verkligen sökt? Jag kan påminna mig åtminstone två trådar där detta avhandlas så troligen finns det långt fler.


    Här är i alla fall en av dem: http://forum.saabturboclub.com/viewt...p?f=4&t=266738
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4

    Re: 9-3 Tid Svänghjuls problem

    Då var det konstaterat. Åter igen har svänghjulet lämnat in. Ska bli spännande att höra hur dom har tänkt göra denna gång.

    Trist på en annars så fin bil.

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 044

    Re: 9-3 Tid Svänghjuls problem

    Har inte kollat efer trådarna som redan finns, men en diesel vibrerar ju på ett helt annat sätt samt har typ vridmoment som en smallblock V8 redan på låga varv. Tror GM missat nåt gällande materialval. Hört från verkstan att du inte är den första. På en 2 år gammal bil borde detta bytas på garanti då de e ett återkommande fel.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Liknande ämnen

  1. Svänghjuls rennovering.
    Av subsix i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •