Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: check engine lyser efter turbobyte

  1. #1

    check engine lyser efter turbobyte

    Tjenare. Har fått ett problem efter turbobyte på en 9-5a -03a.

    Har som sagt bytt turbon efter storhaveri. Har även haft av ic:n för rengöring och alla slangar och insugsrör till denna. Startade upp bilen idag, gick hur bra som helst ett tag. Sen stannade den plötsligt,precis som om jag vred av nyckeln. Startade bilen på nytt och upptäcker då att check engine lampan lyser och även "TCS" lampan är tänd. (den mitt i varvräknaren). Bilen har dessutom fått en högre tomgång i detta läge. hmm, stannade den, tog av batterikabeln och nollade den. Startade den igen, går fint ett tag sen samma procedur igen!!! vad är problemet, någon som har tips??? mycket tacksam för hjälp. mvh Lasse

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Re: check engine lyser efter turbobyte

    Luftläckage på insugssidan? Glömt och dra åt någon slangklämma eller trycka dit någon vacuumslang? Du har ingen aning om vilken felkod den sätter?
    /Johan

  3. #3

    Re: check engine lyser efter turbobyte

    nja, vet inte vad det är för felkod. finns det något sätt att se detta utan att ha nån dator kopplad till bilens diagnos-uttag? tror inte jag missat ngt, har känt på typ allt jag kan påminna mig att jag haft av eller flyttat på vid skiftet. kanske bör nämna att bilen går utmärkt när man provkör den. endast vid första provkörningrn dog den vid ett rödljus. men även då var det bara att starta igen. riktigt skumt det här alltså....

Liknande ämnen

  1. check engine lyser efter flexrörs byte
    Av baccaruda i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 15:29
  2. Check engine och limp-home efter turbobyte
    Av stirre i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 23:45
  3. Efter batteritorsk lyser Check Engine..??
    Av Felten i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 17:20
  4. Check engine lyser efter att man tankat
    Av Henke_9_5 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-25, 21:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •