Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tappat bort enda bilnyckel=/ Saab 9-3 med separat larmdosa.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2

    Tappat bort enda bilnyckel=/ Saab 9-3 med separat larmdosa.

    Vänder mig hit istället för garaget.org då jag hoppas på att få ut vettigare info ifrån folk som vet vad de talar om. Jag har som sagt tappat min enda bil nyckel. Bilen är en saab 9-3 årsmodell 98 med Saab orginal larm och separat larmdosa.. Vid denna förlust tappade jag även mitt körkort och mobiltelefon. Bilen står som tur är i garage. Har pratat med folk på mechanum, och de har sagt att jag måste bärga dit bilen. Byta " larm boxen " som sitter i bilen, och sedan fixa nya nycklar som de sedan programmerar om. Jag har fått tag i en begagnad box ( dock utan nycklar ) Från SDCC för 2000 kr. Men jag behöver få lite klarhet i detta med tanke på att jag inte får några nycklar till denna box. Även hur jag skall göra när jag bärgar dit bilen. Svar uppskattas varmt! Läget är jobbigt då jag inte kan få min dagsdos av att rasta min älskade bil!

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Re: Tappat bort enda bilnyckel=/ Saab 9-3 med separat larmdosa.

    Du måste ha minst en fungerande larmdosa till en larmbox för att sedan kunna programmera om boxen med nya nycklar. Har du inte någon fungerande larmdosa kan du inte göra någonting. Tyvärr. Så boxen från SDCC är inte värd någonting utan nyckel.
    /Johan

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vara
    Inlägg
    265

    Re: Tappat bort enda bilnyckel=/ Saab 9-3 med separat larmdosa.

    Citat Ursprungligen postat av JSN
    Du måste ha minst en fungerande larmdosa till en larmbox för att sedan kunna programmera om boxen med nya nycklar. Har du inte någon fungerande larmdosa kan du inte göra någonting. Tyvärr. Så boxen från SDCC är inte värd någonting utan nyckel.
    /Johan


    Hur skall man gå vidare tycker ni då, om man är i hennes situation?? Vad är de smartaste och billigaste alternativet? hmmm

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829

    Re: Tappat bort enda bilnyckel=/ Saab 9-3 med separat larmdosa.

    Skulle nog söka runt på skrotarna som finns runtomkring gbg (som jag tolkar av nicket att vara hemmastad) o kollar där med ngn som har en skrotad bil som har larmbox och nycklar/larmdosa .. är ju inte ovanligt med skrotade 9-3or faktiskt

    Ngn stans så borde det ju finnas..

    Sedan så kanske man skall ta med sjävla låskistorna oxå så man kan använda nyckeln i dörrar och tändning.
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vara
    Inlägg
    265

    Re: Tappat bort enda bilnyckel=/ Saab 9-3 med separat larmdosa.

    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Skulle nog söka runt på skrotarna som finns runtomkring gbg (som jag tolkar av nicket att vara hemmastad) o kollar där med ngn som har en skrotad bil som har larmbox och nycklar/larmdosa .. är ju inte ovanligt med skrotade 9-3or faktiskt

    Ngn stans så borde det ju finnas..

    Sedan så kanske man skall ta med sjävla låskistorna oxå så man kan använda nyckeln i dörrar och tändning.

    vad kan allt de man behöver gå på i runda slängar på skroten? hmm

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    karlskrona
    Inlägg
    446

    Re: Tappat bort enda bilnyckel=/ Saab 9-3 med separat larmdosa.

    du kan ju kolla om du hittar nått på www.bildelsbasen.se kan ju finnas nått där. lycka till och hoppas du hittar det snart drygt att inte komma in i bilen.
    kör just nu ingen saab =( körde innan en saab 9-5

    har läs och skriv problem så viss missuppfattning kan ske och skriv fel.

Liknande ämnen

  1. Tappat bort min ena bilnyckel till saab 9-5!
    Av Gumsebumsan i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 22:07
  2. har tappat min ena bilnykel med larmdosa Saab 900 2,0t 1998
    Av cagivamannen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 09:48
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 22:41
  4. Tappat bort medlemsnr
    Av pacemaker i forum Klubbfrågor
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-06-25, 11:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •