Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: slutsteg + basar 9-3ss -04

  1. #1

    slutsteg + basar 9-3ss -04

    Tjena! Ny här, precis köpt mig en 93 aero -04'a.

    Luskar lite på hur (o)smidigt det är att koppla in extra slutsteg i skuffen ?
    Är inte så jättesugen på att dra strömkablar genom kupén... Har stora stereo
    paketet med högtalare och slutsteg lite varstans, men var sitter slutstegen ?
    Finns det nånstans bak i bilen som man kan tjyva ström ? Signalen går ju å ta högnivå från bakhögtalarna. Tänkte ha 2st tior i portad låda, bara bas alltså.

    //Juster

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: slutsteg + basar 9-3ss -04

    Du har en förstärkare (AMP1) under förarstolen, den driver dörrhögtalarna och centern. Sen så i och med att du har SS3 så har du även en förstärkare bak i skuffen på vänster sida (AMP2). Om du inte hade haft den så hade du kunnat ta strömmen från kontakten till den, men då får du bara ha ett steg avsäkrat till max 30A.

    Som det är nu så är det kabeldragning som gäller, finns ingenstans där du kan plocka ut så mycket ström som ett slutsteg kräver utan risk för att bilens egna säkringar ska brinna eller ännu värre, nån kabel brinner.

  3. #3

    Re: slutsteg + basar 9-3ss -04

    Aha okej, tack för hjälpen! Man hade ju kunnat offra det steget och kopplat ström och signal till ett annat som drev basarna... Men 30A blir det ju inte direkt tight i brallan av. Jag får prova med ett mindre steg och nöja mig med en bas och se hur det verkar. Inga värstingprylar som ska i, bara det där lilla extra som saknas.

    Juster

Liknande ämnen

  1. Koppla in 2 st 4ohm basar till 2 ohm slutsteg
    Av AndreasOstman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 18:23
  2. Bas/basar i 9-3 SS
    Av moose i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 22:01
  3. Open-air basar, nåt att ha?
    Av Newstream i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-12, 17:11
  4. 8" basar i CS ?
    Av Andreas Plars i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 20:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •