Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Turboras, vilken turbo?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    26

    Turboras, vilken turbo?

    Hej

    Vet att det finns många trådar om det här, men jag tycker det står olika i varenda tråd, och jag blir bara snurrig. Kan någon hjälpa till här?

    Jag har ren 9-5 2,3t från -99 med automat. Ska sitta en "Steg 1" programvara i, troligtvis från Nordic.

    Turbon har rasat, vad ska jag sätta dit för ny turbo? Många säger td04-15T...kommer det fungera då? Eller ska jag bara sätta dit en likadan org. turbo?

    help!

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Hasslarp
    Inlägg
    533

    Re: Turboras, vilken turbo?

    Jag tror att de flesta trådar som avhandlar ämnet slutar med att bekräfta att en TD04 är mycket bättre på alla sätt och vis än en GT17.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    26

    Re: Turboras, vilken turbo?

    Okej, så då kan jag köpa en 15t och slangarna från speedparts och vara glad?
    Eller rekommenderas det att man gör något mer, någon sorts programvara eller så för att få den att gå bättre (inte nödvändigtvis mycket snabbare, utan bättre).

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Hasslarp
    Inlägg
    533

    Re: Turboras, vilken turbo?

    Det optimala är att du köper en styrenhet från en aero och gifter in den i din bil med Tech2.

    Det ovannämnda kan någon vänlig själ med CAN-USB/T7 suite och eller Tech2 här på forumet i ditt närområde hjälpa dig med.


    Ps. Det GÅR att köra med originalprogram om du vill, men det är inte optimalt och framför allt väldigt tråkigt.

    Trevlig helg

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    26

    Re: Turboras, vilken turbo?

    Okej, tack för att du klarar upp en hel del frågetecken.

    Men då får det bli ett mitsu-agg och så får jag leta efter en aero-styrbox senare. Bra att det GÅR att köra utan, förstår att det inte är lika roligt.

    Behöver jag något annat alls, eller är det bara aero-styrboxen som fattas? spridarna räcker till? automat-lådan håller antar jag. Får jag svar på dom frågorna så är jag nöjd

    Som sagt, detta är min bruksbil, så är inte ute efter för mycket fix, endast en stabilare turbo och gärna lite mer fart.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vilken turbo sitter orginal i NG9-3 TurboX B284
    Av J Bilstrup i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 11:48
  2. Turboras efter 24000 mil. Vilken turbo skall jag köpa?
    Av Patrick65 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 14:18
  3. Turboras 9-3, Vilken turbo?
    Av m3sh i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 21:06
  4. Rädda Saab 9-5 som ryker blått (turboras), koppla ur turbo?
    Av Cod i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 12:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •