Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Luft i kupén endast mot golvet.

  1. #1

    Luft i kupén endast mot golvet.

    Hej jag har lite problem med min 9-5:a från -98. Det är så att jag inte får någon luft mot vindrutan eller sidopanelerna, utan endast mot golvet. Detta oavsett hur jag ställer in på acc:n. Det bara ångar lite upp mot vindrutan och blåser hårt mot golvet. Det verkar som om temperaturen regleras som den ska. Om jag kalibrerar acc:n får jag felkod 08, vilket jag har förstått brukar vara att axeln till ventilen som reglerar tempen på vänster sida har gått av. När jag har sökt här på forumet verkar alla som får felkod 08 ha problem med tempen på en sida, men så alltså inte i mitt fall. Är det någon som har erfarenhet av detta? Problemet börjar bli mer och mer jobbigt nu när vintern är i antågande. Tacksam för svar//Martin.
    9-5 2,3T -98

  2. #2

    Re: Luft i kupén endast mot golvet.

    Du har ikke ytterligere feilkoder i tillegg til 8?
    Feilkode 12, 13 eller 14 som gjelder air distribution flap?
    Du vet sikkert allerede at tallet til venstre angir antall feil.

  3. #3

    Re: Luft i kupén endast mot golvet.

    Nej, det har bara varit code 1___08. Nu när du säger det kan jag kanske ha fått 14 en gång också när jag höll på i förmiddags. Men det var bara en enstaka gång i så fall. Vad är "air distribution flap" och var sitter den? Det låter ju som ett mer troligt fel, men är det i så fall inte konstigt att kod 08 ligger där varje gång?
    9-5 2,3T -98

  4. #4

    Re: Luft i kupén endast mot golvet.

    Tja, konstigt, kanskje...
    Om det er air mixing flap eller air distribution flap så må du uansett skru den opp for å reparere.

    Fant denne i et svar i en annen tråd av brukernavn ML, den har veldig bra figurer og en del vettigt i teksten:
    http://www.genuinesaab.com/psi/files/SI871-2322.pdf
    Kanskje den kan være til hjelp!

  5. #5

    Re: Luft i kupén endast mot golvet.

    Okej, tackar för svaren. Jag har skruvat upp och kollat och vad jag kan se så är det den här motorn som reagerar när jag fösöker ställa om luftflödet.
    Sitter det en likadan på förarsidan?
    9-5 2,3T -98

Liknande ämnen

  1. Dålig Luft/doft!!i kupèn 9-5
    Av Kvarten i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 15:36
  2. "tung" luft i kupen
    Av ErikssonR i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 13:01
  3. Körde i vatten, nu blåser AC´n endast varm luft!?!
    Av MaDmAz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 22:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •