Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Startproblem med 9-5 2,3Turbo -00

  1. #1

    Startproblem med 9-5 2,3Turbo -00

    Har ett startproblem med min 9-5 2,3Turbo -00.

    När den är varm så händer det ganska ofta att startmotorn inte vill gå runt. Det klickar någonstans i motorrummet, vet inte om det är i startmotorn eller någon annanstans. Om man låter bilen stå och kyla av sig så startar både startmotor och motor utan problem. Tidigare räckte det att låta den stå 5-15minuter men nu händer det att det tar över en timme.

    I dokumentation från tidigare ägare (polisen) står det att de en månad innan jag köpte bilen drog åt kablarna till startmotorn pga. att den ibland inte startade och när jag köpte bilen var det heller inget problem.

    Fick rådet av min verkstad att byta/renovera startmotorn så jag fick en kompis att byta startmotor men felet kvarstår.

    Felet låter ganska mycket som i tråden "og9-3 startar inte." men den har hittills inte lösts. Även "Startproblem med 9-5 2,3Turbo -00" låter liknande men i det fallet går ju startmotorn runt så jag tror inte att det är samma.

    Här även haft sporadiska problem med vad jag tror är växellägesgivaren men jag tror inte problemen är sammankopplade.

    Mvh Nils

  2. #2

    Re: Startproblem med 9-5 2,3Turbo -00

    Hittade nu en tråd om att det skulle kunna vara batteriet som är slut?
    Kan tyvärr inte rulla igång bilen då det är en automat. Hur får jag reda på om det kan vara batteriet?

Liknande ämnen

  1. Vad ska jag ha för tändstift i min 9000 2,3turbo+?
    Av Turbogreger i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 18:11
  2. Vad tänka på vid köp av 9-3turbo- 00???
    Av kungen08 i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 12:43
  3. Kamkedja, 9000 2.3Turbo?
    Av Chrisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-04, 19:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •