Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46

Ämne: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

  1. #21
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 679
    Medlem#
    7660

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Citat Ursprungligen postat av TRMaster
    Kan vara för det är 2 olika fronter där den silvriga är Aero utförande..
    Då såg jag rätt, allt är som vanligt
    Det var på tiden att man kan se skillnad på en Aero och icke-Aero 9-5 framifrån igen

    /Jesper
    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '91 900 Turbo
    @schwrtzwrks - Garaget

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    827

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Gött att även Saab kommer med parksensor fram! Då blir ju intressant då man kan våga låna ut den till tjejen...
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    268

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Citat Ursprungligen postat av G-man
    Gött att även Saab kommer med parksensor fram! Då blir ju intressant då man kan våga låna ut den till tjejen...
    Tydligen så pass "intelligent" system att det kan avgöra om bilen får plats + att det assisterar tills bilen står på plats. Har tyvärr inga detaljer...

    /Mange
    För tillfället utan Saab.
    Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.

  4. #24
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 021

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Så här mycket VILL HA har jag inte känt sedan jag såg SAAB 9000 CS första gången och det är ju ett tag sedan. Vilken läckerbit !

    Kanske jag ändå inte ska ha kvar min nuvarande pärla i väldigt många år till...

    Mvh
    9-3 SC 2,0T Aero XWD MapTun Steg 1+
    9-3 Cab 2,0t Biopower Aero TX Hirsch
    9-3 Cab 2,8T Aero Hirsch

  5. #25
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Citat Ursprungligen postat av SAAB amateur
    Kanske jag ändå inte ska ha kvar min nuvarande pärla i väldigt många år till...
    Då köper jag den av dig då den måste vara tämligen unik. 9000 Aero -98?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 021

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av SAAB amateur
    Kanske jag ändå inte ska ha kvar min nuvarande pärla i väldigt många år till...
    Då köper jag den av dig då den måste vara tämligen unik. 9000 Aero -98?


    Minnet verkar inte vara lika långt som kroppen ! Vi har redan varit igenom det här en gång, du och jag, även om det var ett tag sedan Min bil har allt som en Aero ska ha, inklusive dörrsidorna med läderinlägg. Invändningar kan vara att den är överutrustad med Koni-dämpare, rostfritt avgassystem från Ferrita och steg 1/2 från MapTun. För mig är den en Aero och den kan faktiskt vara unik. Rostskyddad är den också genom Rostskyddsmetoder och lackförseglad. Snart med omlackerad motorhuv. En förträfflig bruksbil med dryga 24 000 mil på mätaren.

    Jag skickar ett PM om jag bestämmer mig för att byta till nya 9-5

    Mvh
    9-3 SC 2,0T Aero XWD MapTun Steg 1+
    9-3 Cab 2,0t Biopower Aero TX Hirsch
    9-3 Cab 2,8T Aero Hirsch

  7. #27
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 426

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Första inlägget på vääääldigt lång tid men nu börjar det ju röra på sig på riktigt hos SAAB igen.

    Tycker att det ser mycket bra ut. Roligt att se lite amatörbilder då pressbilderna som SAAB skickar ut många gånger inte ger rätt bild av bilen tycker jag.

    Nu blir det intressant att se hur kombin ser ut. Hoppas bara att den inte blir så högt prissatt; när det talas om att den ska ligga strax under A6 så är det för mycket enligt mig.

  8. #28

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Någon som vet när de olika modellerna släpps? Var inte kombin med i Trollhättan?

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    268

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Vet inte när nya 9-5:an släpps till försäljning, och man visade tyvärr inte kombin.

    /Mange
    För tillfället utan Saab.
    Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.

  10. #30
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Citat Ursprungligen postat av mange69
    Citat Ursprungligen postat av G-man
    Gött att även Saab kommer med parksensor fram! Då blir ju intressant då man kan våga låna ut den till tjejen...
    Tydligen så pass "intelligent" system att det kan avgöra om bilen får plats + att det assisterar tills bilen står på plats. Har tyvärr inga detaljer...

    /Mange
    Detaljerna finns i en Insignia-broschyr då denna har samma system. Sensorerna mäter luckans längd när man kör förbi och sedan får man i färddatorfönstret instruktioner hur ratten ska vridas.
    Fredrik J

  11. #31
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Citat Ursprungligen postat av D.J
    när det talas om att den ska ligga strax under A6 så är det för mycket enligt mig.
    Du tycker den ska ligga under 9-3 i pris?
    Fredrik J

  12. #32
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 426

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    [quote=Fredrik J]
    Citat Ursprungligen postat av "D.J":16rtpgm6
    när det talas om att den ska ligga strax under A6 så är det för mycket enligt mig.
    Du tycker den ska ligga under 9-3 i pris?[/quote:16rtpgm6]

    Det sa jag väl inte?

    En hyffsat utrustad A6 3.0 Quattro Avant ligger på ca 570k kr och det är för mycket för en SAAB tycker jag; sen är det en annan femma att diskutera om någon "vanlig" familjebil över huvud taget är värd så mycket pengar.

    Man kan inte ta betalt som ett premiummärke utan att först bevisa att man är värd det (och just nu är inte SAAB det).

  13. #33
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Säljaren på Svenska Bil skulle kontakta mig inför visningen här i Stockholm.
    Har den varit? eller är den snart? Någon som vet?

  14. #34
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    [quote=D.J]
    Citat Ursprungligen postat av "Fredrik J":3pzmevc9

    Du tycker den ska ligga under 9-3 i pris?
    Det sa jag väl inte?

    En hyffsat utrustad A6 3.0 Quattro Avant ligger på ca 570k kr och det är för mycket för en SAAB tycker jag; sen är det en annan femma att diskutera om någon "vanlig" familjebil över huvud taget är värd så mycket pengar.

    Man kan inte ta betalt som ett premiummärke utan att först bevisa att man är värd det (och just nu är inte SAAB det).[/quote:3pzmevc9]

    När man pratar om ett pris strax under A6 menar man volymbilarna runt tjänstebilssträcket. A6 finns väl i varianter som kostar 7-800' och där kommer Saab naturligtvis inte att försöka sälja bilar. Ska vi gissa på strax under 500' för en 9-5 Aero som känns hyfsat komplett?
    Fredrik J

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 273

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    500kkr för en Saab? Jag tycker det låter overkligt optimistiskt att de skulle gå att sälja för det priset. För att röra sig i dessa prisklasserna måste man ju ha förtjänat ett rykte. Det har ju tyvärr inte Saab gjort ännu tycker jag iaf.

    Det gick väl till o med ganska trögt att sälja av med alla Turbo X?

  16. #36
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Tja. Några stora volymer säljer man kanske där uppe men en 9-3 Aero stannar ju på 440' listpris fullutrustad och då får man ju idag fyra cylindrar...
    Naturligtvis måste man ha en toppmodell. Annars hade det gnällts om det istället. Toppmodellen kan naturligtvis inte kosta samma som basbilen.
    Fredrik J

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Citat Ursprungligen postat av filipbh
    Någon som vet när de olika modellerna släpps? Var inte kombin med i Trollhättan?
    Preliminära uppgifter gör gällande att orderläggning (läs försäljning börjar och priser finns) startar kring årsskiftet och leveranser till kund i vår (mars-april).
    Kombin är inte visad i Frankfurt och således ej i Trollhättan heller.
    Motorvarianter från start blir 2,0T/220hkr (bensin) 2,0Cdti /160 (Diesel) och 2,8T/300hkr (V6 bensin med turbo).
    Som M11 kommer 1,6T/180hkr och 2,0T/220 BioPower samt en starkare Diesel på 190hkr. Under M11 kommer bilen även i kombiutförande.

    /Claes

  18. #38
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Angående 190hk dieseln så verkar GM dragit tillbaka den till utvecklingsbordet. Den var tänkt att finnas i Insignia men på Frankfurtsalongen fick jag en Insignia broschyr med en extra rättelselapp där det framgick att den var framflyttad. Åtminstone var det vad min skoltyska sa mig...
    Fredrik J

  19. #39
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Citat Ursprungligen postat av filipbh
    Någon som vet när de olika modellerna släpps? Var inte kombin med i Trollhättan?
    Preliminära uppgifter gör gällande att orderläggning (läs försäljning börjar och priser finns) startar kring årsskiftet och leveranser till kund i vår (mars-april).
    Kombin är inte visad i Frankfurt och således ej i Trollhättan heller.
    Motorvarianter från start blir 2,0T/220hkr (bensin) 2,0Cdti /160 (Diesel) och 2,8T/300hkr (V6 bensin med turbo).
    Som M11 kommer 1,6T/180hkr och 2,0T/220 BioPower samt en starkare Diesel på 190hkr. Under M11 kommer bilen även i kombiutförande.

    /Claes
    Och den stora frågan då, kommer 2.8T med manuell låda??
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  20. #40
    Guest

    Re: VIP-visningen av nya 9-5 idag - någon mer som ska dit?(Pics)

    Jo den var ju nästan snygg. Undrar bara hur många andra bilmärken det är som kommer ut med "samma" bil :s

    Har ej sett den i verkligheten än så jag kanske ändrar mig. Men den ser ut som en stoooor tung glidarbil.

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 10:20
  2. Någon som kan tipsa om någon billig däckhandlare?
    Av Ric_234r i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 17:04
  3. Unusual injectors????(PICS)
    Av PTaero i forum International SAAB related talk
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •