Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Värdelöst med "Köp o sälj"

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Värdelöst med "Köp o sälj"

    Funktionen där en moderator måste godkänna en annons eller inte suger rejält!

    (och dom är ju inte snabba på att godkänna heller)

    Speciellt om man ska sälja grejer o uppdatera annonsen följande, då annonsen försvinner "offline" tills den blivit godkänd igen.

    Ändra tillbaka som förr !
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    1. Blocket godkänner/nekar också annonser, suger blocket?
    2. Att moderatorer inte sitter online 24/7 är enligt mig ett sundhetstecken. Har personligen postat ett par annonser och det har tagit mellan 10min och 3tim att få den godkänd... vilket jag inte tycker är dåligt.

    Just sayin'.

    Mvh

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Att annonser skall godkännas tycker jag är helt ok. Även ändringar. Om det däremot är så att annonsen verkligen kommer "offline" tills den på nytt blir godkänd efter en ändring, så är det ju rätt dumt. Då "finns" ju inte ens originalannonsen kvar under tiden. Isåfall borde man väl kunna låta den ligga oförändrad tills den på nytt är godkänd? Det är ju mycket bättre.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 548

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Att annonser skall godkännas tycker jag är helt ok. Även ändringar. Om det däremot är så att annonsen verkligen kommer "offline" tills den på nytt blir godkänd efter en ändring, så är det ju rätt dumt. Då "finns" ju inte ens originalannonsen kvar under tiden. Isåfall borde man väl kunna låta den ligga oförändrad tills den på nytt är godkänd? Det är ju mycket bättre.
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Troligen skulle det gå snabbare att få sina annonser godkända om inte felprocenten bland annonsörerna vore så¨extremt hög: Ungefär 25% av alla annonser som postas har såna brister att de måste avslås. vilket är slöseri med tid för såväl annonsörer som moderatorer.

    Det gamla systemet där en masa felaktiga annonser som lades in och senare fick korrigeras var dock inte mindre krånglig.

    Däremot håller jag till viss del med om att det vore fiffigt att kunna växla mellan en redan godkänd och uppdaterad annons "on the fly" som ni beskriver ovan även om jag inte ser en teknisk lösning för detta nu.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Jag tycker annonsdelen fungerar kanon.

    Man kan skriva i olika färger, storlekar, infoga hur många bilder man vill utan att det kostar extra och det går att spara sin text så det går att uppdatera sin annons oändligt många gånger...


    Dessutom är den gratis!


    Mvh Johan

  7. #7
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Funktionen där en moderator måste godkänna en annons eller inte suger rejält!
    Nä. Den suger inte. Den rockar fett. Vi har bönat och bett i flera år att folk ska följa de enkla små regler vi har på annonstorgen och det klarade man inte. Man talade inte om var bilar eller prylar fanns till försäljning, man beskrev inte objekten alls, man postade annonser fel (tydligen är det otroligt svårt att skilja på när man säljer eller köper saker och vad som räknas som en bil och ett vardagsrumsbord). Att vi ska sitta och korrigera en drös annonser i efterhand funkar inte. Bättre att i så fall gå igenom alla annonser på en gång. Så då gäller den här lösningen där vi godkänner eller avslår annonser.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    (och dom är ju inte snabba på att godkänna heller)
    Det får du tycka om du vill. Vill du använda annonsdelen får du däremot också finna dig i att vi har det här upplägget. Vi har som mål att ge besked om en annons så fort som möjligt och max inom 24 timmar. Oftast klarar vi det på betydligt kortare tid än så. Man får tänka på att ingen av oss har som heltidssysselsättning att sitta på forumet, och SÅ många moderatorer på forumet som är i riktigt "aktiv tjänst" är vi nu inte. Tar det tid så kan jag bara beklaga men jag hoppas att ni har förstående för att vi gör så gott vi kan.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Speciellt om man ska sälja grejer o uppdatera annonsen följande, då annonsen försvinner "offline" tills den blivit godkänd igen.
    Det kan jag hålla med om är lite osmidigt. Och kanske en orsak till ändring av just den funktionen om det är möjligt att fixa tekniskt. Men det är absolut ingen orsak till att ta bort funktionen där vi godkänner eller avslår annonser som sådant.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Ändra tillbaka som förr !
    Näpp. Det finns egentligen bara två alternativ.

    1. Annonstorgen försvinner.
    Eller
    2. Annonstorgen finns kvar men funkar på liknande sätt som dom gör nu.

    Jag tycker alternativ 2...
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 940

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Jag är övertygad om att vilken moderator som helst är villig att släppa vad de håller på med för stunden och snabba upp hanteringen av någons annons om denna någon är villig att betala för det.

    I annat fall så förutsätter åtminstone jag att alla moderatorer har ett liv som har betydligt högre prioritet än annonshanteringen och forumet i övrigt, och konstaterar att en viss väntetid är alldeles naturligt så länge vi inte har moderatorer som är skäligt avlönade för att sköta om forumets alla sektioner. (... vilket inte kommer att hända.)

    Från systemloggarna så ser jag att väntetiderna på att få en annons godkänd är förvånansvärt låga med tanke på frivilligheten, och att vi ska vara glada att vi har så dedikerade moderatorer som väljer att lägga en så pass stor del av sin fritid för att vi alla ska kunna ta del av detta forum!
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Sist jag annonserade tog det mindre än 10min innan den vara godkänd.
    Blocket kan ta någon timme ibland och där är det avlönade människor som sitter
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Sist jag annonserade tog det mindre än 10min innan den vara godkänd.
    Blocket kan ta någon timme ibland och där är det avlönade människor som sitter
    Har du någon uppfattning om vilket ställe som är effektivast att annonsera på om det gäller saabdelar till salu?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #11
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 548

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Har du någon uppfattning om vilket ställe som är effektivast att annonsera på om det gäller saabdelar till salu?

    Om jag får lov å svara på den så har man lätt fått mer gensvar på blocket.
    Jag satte ut lika annonser på blocket vs stcs, och 90% av delarna som såldes var via blocket.
    Va faktist väldigt oväntat tycker jag..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Sist jag annonserade tog det mindre än 10min innan den vara godkänd.
    Blocket kan ta någon timme ibland och där är det avlönade människor som sitter
    Har du någon uppfattning om vilket ställe som är effektivast att annonsera på om det gäller saabdelar till salu?
    Blocket faktiskt, fått 79 mail därifrån och ca 30pm härifrån.
    Men inte undra på, blocket är ju ledande så.

    Men ja tycker STCS borde fläska på med mer strikta regler!
    Dom vi har nu är ju för lama.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    Men ja tycker STCS borde fläska på med mer strikta regler!
    Dom vi har nu är ju för lama.
    Fritt fram att skicka in förslag!
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Sist jag annonserade tog det mindre än 10min innan den vara godkänd.
    Blocket kan ta någon timme ibland och där är det avlönade människor som sitter
    Har du någon uppfattning om vilket ställe som är effektivast att annonsera på om det gäller saabdelar till salu?
    Blocket är klart effektivare.
    Saker som går att sälja på STCS är eftertraktade tuningprylar.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    Men ja tycker STCS borde fläska på med mer strikta regler!
    Dom vi har nu är ju för lama.
    Fritt fram att skicka in förslag!
    Var inte spec seriös, tycker det är löjligt strikt redan och paragrafrytteriet är tom högre än vad det är i en rättssal hör o häpna, lite synd då många väljer o låta bli forumet.
    Var rätt många som beklaga sig över STCS på MOTH i norrköping för några veckor sedan, och därför valt att lägga ner.

    Men hey, jag äger inte en saab längre eller jo ett tag till men inte så länge till.
    Bara ett tips/åsikt om att om det inte ska sluta i ett litet inavlat sällskap där alla tar på alla bakom stängda dörrar i slutändan.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 940

    Re: Värdelöst med "Köp o sälj"

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Var inte spec seriös, tycker det är löjligt strikt redan och paragrafrytteriet är tom högre än vad det är i en rättssal hör o häpna, lite synd då många väljer o låta bli forumet.
    Du är välkommen att skicka ett PM till mig med exempel på ovanstående.

    Än så länge så är det íngen som har lyckats lägga något med substans bakom sitt "baktalande" om det här forumet och hur det sköts, dito personer har inte ens klarat av att förstå att klubben inte är forumet, utan bara en del av klubben som dessutom är fritt tillgängligt för vem som helst att använda utan något annat krav på motprestation än att kunna läsa och bete sig som en vuxen människa.

    Däremot så är det ett fåtal (fd?) deltagare som inte förstår att ett beteende och en jargong som är OK i en liten kompiskrets inte är OK på ett forum med över 29000 registrerade användare, och därmed också blandar ihop det med "paragrafrytteri".

    Att kalla detta fåtal användare (som konstigt nog dessutom kommer från, i princip, samma kompisgäng) för "många" är nog att ta i lite, men det är klart, allt är ju relativt utifrån hur man ser på det.

    Vår approach och målsättning är att forumet ska fungera och vara till för alla, undantaget de som inte klarar av att bete sig som en vuxen människa med den mognad som krävs för att inneha körkort. Statistiken talar sitt tydliga språk - med det antalet användare som besöker forumet och den procent som det har ökat med under flera års tid, så är vi helt klart på väg åt rätt håll.

    Om vi i och med det tappar vi 20 användare som inte sysslar med annat än trollande, påhopp och personangrepp, men istället får 100 andra aktiva deltagare som sprider god stämning, hjälper till och deltar i utvecklandet av forumet - ledsen, men jag tänker inte ställa mig ivägen för dessa 20 användare som slutar använda forumet.

    Vidare kommentarer tas till mig i PM.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

Liknande ämnen

  1. Fint renoverad och "förfinad" Porsche 911"RSR look-alike"
    Av LM i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 06:01
  2. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •