Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lågnivå signal

  1. #1

    Lågnivå signal

    Hejsan! jag har kopplat in mina 2 12" samt mitt slutsteg nu i Saaben och det funkar efter lite strul som äntligen är fixat men jag var på BRL i helgen och dom så att när jag andvänder min adapter för att få ut 2 lågnivåer så kan man ta dom från 6-9 där bak i hatthyllan men man får en starkare signal ifall man tar den från 6-5 där framme i dörrarna.

    stämmer detta? och vad spelar det för roll? eller snackar han bara?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Lågnivå signal

    En liten fråga bara, vad handlar det om för bil? Antar att det är en 9-3a med tanke på högtalar set-upen, men är det nya eller gamla karossen? Om det är nya så nej, då får du bäst signal ifall du tar från högtalarna i hatthyllan.

  3. #3

    Re: Lågnivå signal

    Citat Ursprungligen postat av ChriZtoffer
    En liten fråga bara, vad handlar det om för bil? Antar att det är en 9-3a med tanke på högtalar set-upen, men är det nya eller gamla karossen? Om det är nya så nej, då får du bäst signal ifall du tar från högtalarna i hatthyllan.

    Det är en 9-5 års 00

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    193

    Re: Lågnivå signal

    Alltså, jag har en hög/låg nivå omvanldare i min saab 9000 cse.
    Köpte det då jag först använde orginal stereon men nu har bytt till en mp3 spelare. Men Det funkar så himla bra, så jag har helt enkelt inte idas dra kablar från bagaget till stereon.

    Egentligen är det tänkt så att vänster port på omvandlaren ska anslutas till vänster bakhögtalare, och höger på samma vis. Var lat så jag stopapde både höger och vänster till vänster bakhögtalare, vilket OCKSÅ funkade väldigt bra.

    Något att tänka på är hur du har ställt in ljudet på stereon.
    För om du reglerar mellan att ha mer ljud fram, lr mer ljud bak, kommer detta att skilja på hur mkt basarna "basar" om du använder dig av en hög/lågnivå omvandlare.

    Köpte min på Brl, funkar fin fint.

    Lycka till! // D

  5. #5

    Re: Lågnivå signal

    okej ska jag på steroen på det läget man kan bestämma bak eller fram ha 50/50 (mittenläget) för det ska bli bäst?

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    193

    Re: Lågnivå signal

    jag har kopplat in den på bakhögtalarna, och har stereon inställd på ca 35/65.
    Spelar alltså lite mer bak, för mina 6*9or spelar bättre då, samt att mina framhögtalare inte är av bästa kvalite (orginal).

    Mer det skiftar ju från steroe till stereo hur du ska ställa in, men det är ju bara pröva sig fram
    Samma som med ett slutsteg, jävligt pilligt att ratta på all himla vred för att få det bästa av det bästa. Men tillslut lyckas man

Liknande ämnen

  1. Vr-Signal.
    Av Dimmx i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-07, 20:21
  2. Signal för hastighet
    Av Puttel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 10:47
  3. Signal för extraljus
    Av Fp730a i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 18:22
  4. Signal vid larmning 9-5
    Av oak i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 18:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •