Japp, då är jag slutligen ägare till den sista räddbara Malmö-9000 (förutom den som står på muséet) och bilen har kommit "hem" till mitt garage.
Den är inte i något superskick, men jag har helt klart sett värre 9000 så jag tycker utsikterna är goda.

Jag kommer lista vilka saker jag behöver och skall försöka skramla pengar till inköp av reservdelar. Den som är bättre än mig på att laga rost (erm, typ nästan vem som) är välkommen att hjälpa till Jag är bäst på bilel, så det här blir lite speciellt...

Jag börjar med de bilder som ni kanske redan sett, de som jag tog för någon vecka sen när jag vara och hälsade på den.

Orginal DI-kassett








Dagens bilder:





Helt kasst innertak






Är detta illa?











Vad är den andra wiren till? En till gaspedalen, men den andra?






Intressant med dubbla CE-lampor...


Jag fulade mig lite och körde några kilometer med den för att känna. Motorn laddar bara GLT, men det är säkert magnetventilen, sitter ju samma på denna som på Trionic 5. Växellådan växlar lite hårt, men det går kanske att avhjälpa med lite ny olja?
Dörrarna är slut, dörrsidorna har tyget släppt på, ena skärmen fram är intryckt, båda bör nog bytas, skärmkanterna bak visar tecken på rost, såklart.
ACC-paneln har vissa knappar tappat färgen, golvmattan är uräcklig, innertaket totalt kass. Takluckan går bara att öppna med veven. Osv, osv, osv.

Överlag är jag dock optimistik!

Vad är det för planer då? Jo, jag vill ha en bil som är så original som möjligt. Inget tjafs, utan den skall se ut så nära som möjligt som när den lämnade fabriken, jag har ju en jättebra förlaga i Malmö

Jag skall försöka återkomma i tråden och specificera vilka delar jag jagar