Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 93 ss 1,8t -03 lite problem

  1. #1

    93 ss 1,8t -03 lite problem

    hejsan

    har nyss införskaffat mej en saab 93. jag har lite problem med den.

    vindrutespolningen funkar inte. när jag köpte bilen så var säkringen sönder så jag byte den då funkar det kanon bra. sen efter några dagar -1 vecka så funkar den inte igen.

    torkarna funkar kanon bra alltså bara spolningen som är sönder. har tänkt lite kan det vara så att reläet har gått sönder eller kanske själva pumpen? är det ett standar fel att dom inte funkar?

    sen så tycker jag att den gnisslar lite eller vad man ska säga. ljudet kommer ifrån hela instrumentbrädan. någon som har varit med om liknande och kanske vet vad som ligger och skakar?

    väldigt tacksam för snabba svar!

    mvh mattias

  2. #2

    Re: 93 ss 1,8t -03 lite problem

    20st som har tippat men inge svar? beror det på att det inte är så vanligt fel??

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 731

    Re: 93 ss 1,8t -03 lite problem

    Att instrumentbrädan (och övrig plast) gnisslar hör till vanligheterna. Bara att försöka lyssna varifrån det kommer och lägga filtmatta mellan plastdelarna. Min bil är faktiskt förskonad från gnissel trots att det är en -03:a så jag vet tyvärr inte vart det brukar gnissla.

    ...och du, välkommen till forumet!

  4. #4

    Re: 93 ss 1,8t -03 lite problem

    hade samma problem det är joysticken som strular köpte en ny på bildelsbasen för 150 kr funkar perfekt

Liknande ämnen

  1. Solstad 99:a med lite problem....
    Av Saab900STC i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-16, 15:45
  2. 9-3 cab - har lite problem
    Av S.E i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 21:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •