Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vilka högtalare passar i OG9-3

  1. #1

    Vilka högtalare passar i OG9-3

    Hejsan!

    Jag har planer på att byta ut mina högtalare i bilen mot eftermarknadsgrejor för att få ett bättre ljud. Baslåda och slutsteg struntar jag i. Jag hoppas att min huvudenhet från Kenwood som jag köpte för 2 lakan i våras ska kunna driva högtalarna ändå, så länge jag får bättre ljud än det nuvarande så är jag nöjd för tillfället.
    Jag antar att jag har saabs AS1 ljudsystem i bilen eftersom jag bara har högtalare i instrumentbrädan och i bagaget. Jag försökte mig på att montera loss orginal högtalarna idag och det gick utan problem.

    1.Är det enkelt att jag bara kopplar ur kontakten från orginal högtalarna och sticker in den i de nya högtalarna och sedan monterar tillbaka dem?

    2.Först och främst vilken storlek är det på högtalarna jag har? De pratas ju om 6*9 och 3,5 och jag har ingen koll alls.

    3. Vilken storlek/sort ska det vara på högtalarna jag ska montera i istrumentbrädan respektive bagaget?

    4.Är t.ex. alla 6*9 högtalare lika stora och passar dem i min bagagelucka är måste jag leta efter speciella märken och produkter?


    Mvh Jocke
    Rattar en Saab OG 9-3 -03
    På garaget: http://www.garaget.org/Jockessaab

  2. #2

    Re: Vilka högtalare passar i min Saab 9-3 årsmodell 2003?

    Verkar svårt att hitta 3,5 tum om det nu är det jag ska ha till instrumentbrädan. kanske går med 4 tum?
    Rattar en Saab OG 9-3 -03
    På garaget: http://www.garaget.org/Jockessaab

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    15
    1. Nej. Du måste klippa av kablarna och dra på kabelskor, alternativ löda ihop dem med kablarna som du får med till högtalarna.

    2. 3,5" har du i instrumentbrädan. www.brl.se har iaf några högtalare med den storleken. Du kan få i 4" om du kapar upp hålet.
    6x9 har du där bak.

    3. Kolla svaret på fråga nr. 2.

    4. Nej. Kan skilja ganska mycket mellan storleken på 6x9" högtalare. Är dem större än hålet är det bara att kapa upp det och se till så att högtalarna ligger tätt emot underlaget.
    Senast redigerat av Moderator den 2022-06-11 klockan 19:49. Anledning: Länkat om död länk

  4. #4

    Re: Vilka högtalare passar i min Saab 9-3 årsmodell 2003?

    Hej tack för svaren!
    Jag installerade högtalarna igår!
    Använde inga kabelskor utan tvinnade bara ihop sladdarna och drog eltejp runtom. Finns det någon risk att någonting går snett om jag inte gör om det och använder kabelskor?
    Rattar en Saab OG 9-3 -03
    På garaget: http://www.garaget.org/Jockessaab

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    15

    Re: Vilka högtalare passar i min Saab 9-3 årsmodell 2003?

    Näe det fungerar. Dra på två lager eltejp gärna.
    Senast redigerat av Moderator den 2022-06-11 klockan 19:50. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  6. #6

    Re: Vilka högtalare passar i min Saab 9-3 årsmodell 2003?

    Hade kabelskor hemma upptäckte jag så jag rev ner alltihop nu i eftermiddags och gjorde om det. Nu är jag nöjd
    Rattar en Saab OG 9-3 -03
    På garaget: http://www.garaget.org/Jockessaab

Liknande ämnen

  1. Vilka 3,5" högtalare passar smärtfritt i panelen? ng9-3 -03
    Av andreasringstad i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-08-03, 22:15
  2. Vilka fälgar passar till vilka modeller?
    Av JaguarV12 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-10-28, 10:05
  3. Vilka högtalare sitter i en og 9-3 cab
    Av mando i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 20:39
  4. Byta ut As2 högtalare till bättre, vilka har ni?
    Av eric_ab i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 00:30
  5. Vilka växellådor passar vilka ?
    Av z5x i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 08:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •