Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Xenonkonvertera helljus 9-5 06-

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollbygden
    Inlägg
    206

    Xenonkonvertera helljus 9-5 06-

    Tidigare hade jag en 9-5 06 med xenon orginal halvljus. Uppgraderade helljus med xenon sats från erkänd bra leverantör. Problem fanns att ibland vid tillslag plingade det till, varningslampor blinkade till, motorn gjorde kort ryck samt farthållaren slutade fungera. Det kunde jag leva med då det hände väldigt sporadiskt. Nu har jag en 09 och det är omöjligt att få det att fungera. Vid varje tillslag kommer problemet. Har även hört om taxibolag som försökte montera xenon extraljus med endast styrström till relä, och ström direkt från batteri, men fick samma problem.
    Någon som har lyckats med montage?
    9-5 TiD4 Vector 2010

  2. #2

    Re: Xenon helljus 9-5 06-

    Vad jag vet så finns ingen lösning på detta problem.. men alla bilar drabbas tydligen inte.. tex min 07a som e dimljus-xenon konverterad fungerar klockrent.
    Skulle förmodligen fungera med helljus på xenon oxå men har inte testat..

    Vissa bilar får detta problem oberoende årsmodell, vad jag vet så har inte den "erkända bra leverantör du menar" någon lösning heller.

    mvh Fabbe

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollbygden
    Inlägg
    206

    Re: Xenon helljus 9-5 06-

    Nja dimljus är nog inte samma problem, beroende hur du kopplat dem förstås. Lyser de på helljus, men inte halvljus, så bör det ju komma en ström chock när man bländar upp. Upp till t.o.m modell 05 var det inga problem, men sedan hände något. och elsystemet är uppbyggt annorlunda. Fler bussar.
    9-5 TiD4 Vector 2010

  4. #4

    Re: Xenon helljus 9-5 06-

    mjo det har du rätt i.. dimljusen är kopplade som orginal.
    det konstiga är att det inte ens verkar funka att sno en styrsignal
    till ett relä från helljuset utan att det ska börja spöka.

    mvh Fabbe

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Linkeboda
    Inlägg
    230

    Re: Xenon helljus 9-5 06-

    Citat Ursprungligen postat av 9-5 Aero SC
    Tidigare hade jag en 9-5 06 med xenon orginal halvljus. Uppgraderade helljus med xenon sats från erkänd bra leverantör. Problem fanns att ibland vid tillslag plingade det till, varningslampor blinkade till, motorn gjorde kort ryck samt farthållaren slutade fungera. Det kunde jag leva med då det hände väldigt sporadiskt. Nu har jag en 09 och det är omöjligt att få det att fungera. Vid varje tillslag kommer problemet. Har även hört om taxibolag som försökte montera xenon extraljus med endast styrström till relä, och ström direkt från batteri, men fick samma problem.
    Någon som har lyckats med montage?
    Har inte vågat testa konvertera helljuset än just för att alla säger att det funkar skit, men däremot kan jag upplysa (!) om att det funkar finfint med xenon extraljus på min -07a. Jag använder Saab original-sats för extraljus (dock med ett extra relä...).
    /Andreas
    -----------------
    9-5 2.0 BioPower -07

  6. #6

    Re: Xenon helljus 9-5 06-

    Vad är det som ingår i saab orginal-sats ??

    mvh Fabbe

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Linkeboda
    Inlägg
    230

    Re: Xenon helljus 9-5 06-

    Bara sladdar, kablar, knappen inne i bilen, instruktionshäfte och relä (jag hade bara satsen för två lampor men behövde tre så jag lade bara till ett extra relä) :-)

    Kommer inte ihåg om jag behövde sno styrström eller inte tyvärr, men det funkar klockrent iaf!
    /Andreas
    -----------------
    9-5 2.0 BioPower -07

Liknande ämnen

  1. Xenonkonvertera helljus Saab 9-3 SC -09
    Av Glader9991 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-11-08, 12:39
  2. xenonkonvertera helljus 9-3 -08
    Av kwansa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-25, 11:33
  3. Xenonkonvertera helljus 9-3 Aero 2006
    Av AnteO i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 15:46
  4. Xenonkonvertera helljus 9-3 2010
    Av AndreasOstman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-09-08, 10:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •