Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: T5 Styrboxar

  1. #1

    T5 Styrboxar

    Hej!
    Är inte så vass på det här med styrboxar.
    Men går det ta en box från en 93 Aero 2.0T och montera i en 93 2.0T LTT och få den effektökningen.?
    Eller lägger hela bilen av då?

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 502
    Medlem#
    6973

    Re: T5 Styrboxar

    Hej!

    Boxen måste först och främst giftas in för att bilen ska starta.

    Eftersom vi pratar T5 här så antar jag att du med Aero menar B204R, den har samma hårdvara som en ltt förutom en styvare WG-klocka samt en X-flow IC.

    Den mjukvaran ska funka i B204E.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3

    Re: T5 Styrboxar

    Okej då vet jag.
    Tack för det snabba svaret.

    MVH

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    349

    Re: T5 Styrboxar

    Sen lär du även behöva en magnetventil om du vill ha något annat än grundladdtryck

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: T5 Styrboxar

    Det där med xflow intercooler stämmer inte så bra. jag har en xflow intercooler i min och min är en ltt t5 med 154hk så det borde bara vara wastegaten som skiljer isåfall

    Citat Ursprungligen postat av Hyvens
    Hej!

    Boxen måste först och främst giftas in för att bilen ska starta.

    Eftersom vi pratar T5 här så antar jag att du med Aero menar B204R, den har samma hårdvara som en ltt förutom en styvare WG-klocka samt en X-flow IC.

    Den mjukvaran ska funka i B204E.

    Mvh
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 947

    Re: T5 Styrboxar

    Säkert olika från årsmodell till årsmodell... De sista årsmodellerna brukar få mer "godis" än de tidiga. Som exempel så fanns det en B204S i Saab 9000 -94 som hade lättrycksturbo men ingen intercooler.
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: T5 Styrboxar

    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Säkert olika från årsmodell till årsmodell... De sista årsmodellerna brukar få mer "godis" än de tidiga. Som exempel så fanns det en B204S i Saab 9000 -94 som hade lättrycksturbo men ingen intercooler.
    aha okej. hade för mig att det bara var 9000 upp till 93 som inte hade intercooler men där ser man vet dock att 2,3 hade intercooler 94 jo så kan det ju vara har ju sista modellen med t5 som saab gjorde så kan ju kanske sitta mer roliga saker på dem
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gotland
    Inlägg
    257

    Re: T5 Styrboxar

    Citat Ursprungligen postat av Euroman
    Det där med xflow intercooler stämmer inte så bra. jag har en xflow intercooler i min och min är en ltt t5 med 154hk så det borde bara vara wastegaten som skiljer isåfall
    Citat Ursprungligen postat av Euroman
    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Säkert olika från årsmodell till årsmodell... De sista årsmodellerna brukar få mer "godis" än de tidiga. Som exempel så fanns det en B204S i Saab 9000 -94 som hade lättrycksturbo men ingen intercooler.
    aha okej. hade för mig att det bara var 9000 upp till 93 som inte hade intercooler men där ser man vet dock att 2,3 hade intercooler 94 jo så kan det ju vara har ju sista modellen med t5 som saab gjorde så kan ju kanske sitta mer roliga saker på dem
    När jag köppte min og9-3 154hk årsmodell 2000 som är den sista modellen med T5 satt det ingen x-flow intercooler på dem.
    Kör Saab 9-3 -00 T5Suite steg3

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Borås
    Inlägg
    296

    Re: T5 Styrboxar

    Kollar man dina bilder på garaget så har du ingen x-flow IC


    Citat Ursprungligen postat av Euroman
    Det där med xflow intercooler stämmer inte så bra. jag har en xflow intercooler i min och min är en ltt t5 med 154hk så det borde bara vara wastegaten som skiljer isåfall

    Citat Ursprungligen postat av Hyvens
    Hej!

    Boxen måste först och främst giftas in för att bilen ska starta.

    Eftersom vi pratar T5 här så antar jag att du med Aero menar B204R, den har samma hårdvara som en ltt förutom en styvare WG-klocka samt en X-flow IC.

    Den mjukvaran ska funka i B204E.

    Mvh
    Saab 9-3 Aero V6 -06

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: T5 Styrboxar

    Okej men vad menas med x-flow då? är in det en lite smal avlång intercooler? för jag har ingen stor utan den liknar den som dom säljer på streetgear fast den är orginal. jag har ingen stor som det är på 9000 och dom bilarna.

    Citat Ursprungligen postat av Ahjerne
    Kollar man dina bilder på garaget så har du ingen x-flow IC


    Citat Ursprungligen postat av Euroman
    Det där med xflow intercooler stämmer inte så bra. jag har en xflow intercooler i min och min är en ltt t5 med 154hk så det borde bara vara wastegaten som skiljer isåfall
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 502
    Medlem#
    6973

    Re: T5 Styrboxar

    X-flow (Crossflow) betyder att flödet går tvärs igenom IC'n. Ng900 och vanliga Og9-3 IC'n har bägge anslutningarna på samma sida, och en del av IC'ns yta används för att leda laddluften till andra sidan.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: T5 Styrboxar

    aha då är det jag som fattat fel då då är det intercoolers som har öppning på varsida. men dom måste ju vara ganska mycket bättre om dom går tvärs igenom. om orginalen är så liten och inte går tvärs igenom då måste ju dom vara äkligt dåliga :P

    och för att byta måste du ner med hela fronten väll vad jag kan se? har inte kollat så noga. ska dit och röra i morgon tror jag så får kolla närmare då :P
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

Liknande ämnen

  1. styrboxar
    Av sevencab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 20:55
  2. Styrboxar
    Av Berget i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 14:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •