Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Förlorat körkortet.......

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Förlorat körkortet.......

    Klart sådant är synd! Men dom menar väl att man borde tänkt på att hålla hastigheten då om man nu vore så beroende av körkortet!
    Säger inte det för att vara jävlig.

    Hoppas allt löser sig! 2 månader utan körkort går ganska fort ändå! min månad kändes som en evig fylla
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    418

    Re: Förlorat körkortet.......

    Jag körde 140 enligt lasern på 90 sträcka på motorväg, fick 4000 kr i böter + indraget körkort i 3 månader.

  3. #23

    Re: Förlorat körkortet.......

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    Tips från coachen, vill du korta "straff" tiden med minst 50% så reggar du ett eget bolag kostar 800kr tror ja, och säger att du tex säljer kepsar på marknader o är beroende av ditt körkort och att det är ditt levebröd.
    länstyrelsen kollar inte inkomstsiffror, dom vill bara få det styrkt att det finns en firma o kontaktperson som dom inte alltid ringer.
    Lär ju uppstå problem då bolaget är registrerat efter fortkörningen
    Man sparar även in dom 800:- (som förövrigt numera är 900:- via E-tjänst och 1200 via papper) då det inte är krav på registrering så länge man kör EF......

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Förlorat körkortet.......

    Något positivt mitt i all bedrövelse är att jag gått ner 4kg. Cyklar till jobbet, enkel resa 15km..... men det gör ont i hela kroppen nu efter snart 3 veckors trampande. Helgen är en befriare
    Men men... smärtan är på nåt sjukt vis skön.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    24

    Re: Förlorat körkortet.......

    Jag har blivit av med mitt engång med.


    100.3km/h @ 70väg + omkörningsförbud..

    Polisen i detta fall en Saab 9-5 Aero civil om körde 55km/h

    Fick skicka tillbaka kortet och t.o.m skaffa nytt körkortstillstånd för ynka 1600kr, eftersom det gamla gått ut. Sen uppkörning o skrivning.


    Nu för tiden så kikar man alltid vad man har får bilar bakom.. Men det gasas ju fortfarande men inte lika hårt
    Saab 9-5 2.3t -00

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Näsum
    Inlägg
    57

    Re: Förlorat körkortet.......

    Jag va också utan mitt 6 månader i höstas/vintras, råkade köra om en civilbil i 240-260 km/h med min dåvarande V70R, blev klockad på 183,6 km/h på 110 väg.. klarade mig med bara fortkörningsböter och slapp våldlöshet i trafik då polismannen tyckte att jag hade valt "Rätt" tillfälle att köra fort på..

  7. #27
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    24

    Re: Förlorat körkortet.......

    Citat Ursprungligen postat av Emil Wessman
    Jag va också utan mitt 6 månader i höstas/vintras, råkade köra om en civilbil i 240-260 km/h med min dåvarande V70R, blev klockad på 183,6 km/h på 110 väg.. klarade mig med bara fortkörningsböter och slapp våldlöshet i trafik då polismannen tyckte att jag hade valt "Rätt" tillfälle att köra fort på..


    Mitt straff blev lite mildare med eftersom det va mitt i natta och ute på landsbydgen Fast ändå 3995kr i böter..
    Saab 9-5 2.3t -00

Liknande ämnen

  1. 9-3ss automat förlorat drivningen...
    Av risig9000 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-11-22, 22:19
  2. Förlorat laddtryck
    Av Alexlindkvist i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:13
  3. förlorat blinkers + tuta, säkringar hela
    Av GST Spyder i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 22:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •