Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Topplockspackning???

  1. #1

    Topplockspackning???

    är det så att om topplocks packningen har gått så startar inte bilen? Jag körde min SAAB 900s årsmobell 90 till jobbet imorse och sen när jag skulle åka där ifrån så gick den inte... hoppas någon kian hjälpå mig. jag har gnista på alla stift och alla kablar och den verkar få fram sås. det luktar bensin som fan iaf.

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 425
    Medlem#
    9481

    Re: Topplockspackning???

    Jag har nog aldrig hört om någon somf ått ett sånt rejält packningshaveri att motorn inte ens startar, , vanligtvis brukar det ju börja ryka kraftigt eller läcka på utsidan.
    Är det ett rejält haveri bör det ju även synas på att det försvunnet en stor mängd vatten i expansionskärlet.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3

    Re: Topplockspackning???

    Det gör det jag fylde i ca 2 till 3 liter i fredags och har kört kanske 6 mil och det va tomt igen idag.. Den ryker en del och har drukigt olja också men det kan komma ut genom oljestickan men vet inte 100.. har du några andra ideér??

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    196

    Re: Topplockspackning???

    Citat Ursprungligen postat av alex900turbo
    Det gör det jag fylde i ca 2 till 3 liter i fredags och har kört kanske 6 mil och det va tomt igen idag.. Den ryker en del och har drukigt olja också men det kan komma ut genom oljestickan men vet inte 100.. har du några andra ideér??
    Kolla upp om de har kommit vid oljestickan först kanske. Men tänder den inte alls? Har du vatten i och allting, så kan du ju dra runt motorn och känna runt om topplockspackningen. Samt att inte vatten spolar ur exp-kärlet, eller de blåser i vevhusventen mer än normalt.
    Med vänliga hälsningar
    Patrik Larsson
    Saab 9000 2.3T Going stronger!

  5. #5

    Re: Topplockspackning???

    jo oljan verkar komma ifrån oljestickan men vattnet vet jag fan inte vart det tar vägen. jo den tänder och den vill starta den kan till och med starta och gå runt något varm men sen dör den..

Liknande ämnen

  1. Topplockspackning?
    Av BonoVox i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 12:50
  2. topplockspackning
    Av nico84 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 23:18
  3. Topplockspackning......
    Av AeroSmith i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 02:37
  4. Topplockspackning?
    Av hagv i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 02:33
  5. topplockspackning
    Av emde i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 19:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •