Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kopplingsshema avtagbart drag 93ss MY08/lågnivåsignal BOSE 3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    163

    Kopplingsshema avtagbart drag 93ss MY08/lågnivåsignal BOSE 3

    Jag har försök använda sökfunktionen men inte hittat det jag söker, så jag testar här...
    Någon som har kopplinsshemat över dragkroken på en 93ss MY08? Eller rättare sagt
    elskåpet ovanför steget på vänster sida i bagaget.. Jag tänkte att jag skulle sno lite ström till
    ett litet steg. Därför skulle jag även uppskatta om någon kunde säga vilka kablar som går in i
    steget som är lågnivåsignalen från stereon.. Dvs till 6x9 som sitter i hatthyllan som bara spelar bas.
    Behöver en full-range-signal eller en bas signal.

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    163

    Re: Kopplingsshema avtagbart drag 93ss MY08/lågnivåsignal BOSE 3

    Är det verkligen inte nån vänlig själ som besitter kunskap om detta?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    212

    Re: Kopplingsshema avtagbart drag 93ss MY08/lågnivåsignal BOSE 3


    Om du har drag monterat så är det kanske ingen bra idé att ta ström därifrån till ett steg också. Säkring nr 8 i 701 (elcentralen bak) är bara på 20 A. Vad det går för ström där när ett släp är kopplat vet jag inte. Om jag tolkar schemana rätt så är det stift 5 i TR-WH-kontakten du ska ta ström från. Hur man gör det utan att ha en släpvagnskontakt med kabel att klippa vet jag inte. Kanske går det att stifta ur eller klippa en kabel på baksidan om man tar loss hela 701. Har du drag så är kabeln från stift 5 röd och 2,5 mm2 (RD 2.5).



    Här är kontakt K24 på 354R (Boseförstärkaren för bakre högtalarna). Linjesignalen borde vara ofiltrerad. Det är lite pilligt att löda in sig på kablarna (iaf på min bil och 354) så kolla om det är lättare inuti förstärkaren. Den kan man ju ta med in och lägga på en bord.

    Jordpunkt finns under vänster bakljus.

    Infon kommer från WIS för 9-3:or från 2007. Vad jag vet så är de samma inuti som 2008:or.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    163

    Re: Kopplingsshema avtagbart drag 93ss MY08/lågnivåsignal BOSE 3

    Jaha..... Man tackar för hjälpen.... MEN det ser inte ut så på min... Känner mig kluven just nu... Vad har jag?!?
    Jag har alltså en 93ss från 2007, dock MY08, med BOSE 300W och cd-växlare i enheten fram, med steg i bagaget (på vänster sida).

    Det går in tre "iso-kontakter" i steget, där en med tjock strömsladd finnes. I den kontakten sitter 8 kablar.
    Nästa kontakt går till högtalarna, där finns 14 kablar, dock plats för 16.
    Den sista antar jag är signal etc, där finns också plats för 16 kablar, alla används ej...

    Så vad gör jag?
    Det ser alltså inte ut som du beskrev, men det ser inte heller ut som enl. länken; http://www.k1m.se/wp-gallery/saab/DSC01749.jpg

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    212

    Re: Kopplingsshema avtagbart drag 93ss MY08/lågnivåsignal BOSE 3





    Om du kollar på nån av de högra bilderna ovan så står det inre och yttre förstärkaren. De verkar sitta ihop och du kollar på den yttre, dvs den för framhögtalarna, 354F. Den har tre kontakter K8, K16A och K16B.





    Kablarna för baksignalen i kontakt K16B på 354F ligger på stift 13 & 5 resp 12 & 4 och remote på 8.

    Om du kopplar in dig på baksignalen så kan du i princip styra basnivån med fadern. Fade'a bak lite och höj volymen motsvarande så får du mer bas med samma ljudnivå från framhögtalarna.

Liknande ämnen

  1. Lågnivå i 93SS MY08 med BOSE
    Av Mozzy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 17:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •