hej när jag gasar upp till en 2500 varv så slirar koppling. bilen är en lätt trycks turbo men laddar över ett bar.den slirar inte när man kör vanligt.
hej när jag gasar upp till en 2500 varv så slirar koppling. bilen är en lätt trycks turbo men laddar över ett bar.den slirar inte när man kör vanligt.
jadu? det handlar väl om att byta kopplingen då?
Byt tryckplattan också när du ändå har allt nere.
//Dennis
9-3 Aero-01**900 T8 special-89**ng900 2,0T-95**
Med i RACE CREW (och har en GUL väst på sig)
Och urtrampningslagret, samt packboxen bakom svänghjulet. Passa på att packa om slavcylindern när du ändå håller på. Byt kopplingsslangarna och packa om huvudcylindern också.
Javisst handlar det om kanske 500-700 kronor mer, men det är det värt. För du vill inte riva allt igen i vår bara för att du snålade nu...
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00
Man köper alltid en ny slavcylinder. Och gärna, för funktionens säkerställande, ny slang till huvudcylindern också.
När allt ändå måste isär, varför göra allting halvdant. Förresten har väl alla turbo, även ltt den bättre tryckplattan har jag för mig. Men vill man ha typ 30000 problemfria mil till, så byter man väl den också.
9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.
Rent nonens!!!Ursprungligen postat av turbosug
Så länge slavcylindern är fysiskt hel så tycker inte jag att det ens går att motivera en ny framför en repsats, rent ekonomiskt. Det är det enkaste som finns att byta några o-ringar och klämma ihop den igen
EDIT: Hittade ett par stavfel...
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00
precis, håller med, men det är som jag säger, Ta turbosugs kommentarar med en nypa salt! om kolv och cylinder är fräscha finns det ingen anledning att köpa ny, räcker gott med packningsats för ett par hundra.Ursprungligen postat av mågis