Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ang byte av högtalare i 9-3 ss -03

  1. #1

    Ang byte av högtalare i 9-3 ss -03

    Jag håller på att byta samtliga originalhögtalare i min ss. Jag har själv monterat en AMP2 tillsammans med 6x9'or i hatthyllan och även bytt ut 4" i hatthyllan. Nu är jag inne på 6,5" i dörrarna och de främre panelhögtalarna samt centerhötalaren. Har sett att 6,5" i dörrarna är på 2ohm. När jag nu kollar runt på nätet hittar jag endast midbasar på 4ohm (för antar att det är den modellen som ska sitta i dörrarna - midbasar?). Vad skulle det innebära att sätta i ett par 4ohms högtalare istället för 2ohms??

    Har någon något bra alternativ på vilka högtalare jag skulle kunna använda mig av på originalslutsteget (AMP1)??

    MVH/Peter

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: Ang byte av högtalare i 9-3 ss -03

    Att bara byta ut högtalarna i dörrarna utan att ge dom mer kräm från ett slutsteg ger inte så mkt har jag hört. Om det stämmer vet jag dock inte men att ljudisolera dörrarna ger nog mer än att byta högtalare.Man får väl ut mest effekt av slutsteget genom att ha 2Ohm ist för 4Ohm högtalare. Vet inte riktigt hur det funkar men kolla på JBL lr DLS 2 vägssystem så brukar det innehålla 2 Ohm basar & sperata diskanter kan ju va ett alternativ att köpa sånt & skippa diskanten bara då man får mkt diskant från panelen
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  3. #3

    Re: Ang byte av högtalare i 9-3 ss -03

    Jag hade tänkt att beställa en uppsättning högtalare till hela frontpartiet, som jag fattat det så är det 3.5" på sidorna och 4" vid centern. Vad är det för 4" som är bolton i centern, jag hade tänkt att beställa allt från dBakuten.se‏, på sidorna hade jag tänkt mig JL Audio TR350-CXi, men vilken ska man ha i centern?
    Mvh

Liknande ämnen

  1. Byte av högtalare, 9-5 med AS2?
    Av Cagner i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2015-12-15, 19:40
  2. Byte av högtalare
    Av mando i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 02:48
  3. Byte högtalare mm i 9-5
    Av Freeboo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 23:18
  4. Byte av högtalare
    Av james-theo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 21:44
  5. byte högtalare 9-5
    Av Aero2002 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •