Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med helljus!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    17

    Problem med helljus!

    hallå hallå jag har en saab 9-3 års -00, jag har fått problem med mitt helljus.
    allting började med att jag bara kunde slå på helljuset ibland men nu har det hängt sig och går inte att stänga av. har dragit ut relät och provat att byta det men det hjälpte inte ett skit, det skumma var när jag drog ut det så var fortfarande ljuset på utan tändningen igång, så nu har jag dragit ut säkringarna till hellluset för att slippa blända folk men nu börjar det bli mörkt ute så är inte roligt att köra utan. har även bytt lampkontrollen och kollat över reglaget vid ratten inget fel på det heller. väldigt tacksam för tips mvh Robin
    kör saab 93 2.0T

    www.garaget.org/ruben_89

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    8163

    Re: Problem med helljus!

    Har du kollat blinkersspaken? Om du sätter strömbrytaren i varselljusläge lyser helljuset då?
    /Johan

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    17

    Re: Problem med helljus!

    ja det har jag gjort kan nog inte vara spaken tror jag för nu när jag inte har säkringarna i så kan jag slå om till hellljus som "igentligen inte finns" så då tänds dimmljusen och parkerings belysningen eftersom inte lampan till helljuset får någon stöm.
    Citat Ursprungligen postat av JSN
    Har du kollat blinkersspaken? Om du sätter strömbrytaren i varselljusläge lyser helljuset då?
    /Johan
    kör saab 93 2.0T

    www.garaget.org/ruben_89

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •