Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 119

Ämne: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

  1. #1
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540

    Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Den valda användaren finns inte ??
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Tror nog han ledsnade på hur det sköts.
    Sila mygg o svälja kameler.

    Jag skiter nog i det också snart.
    Känns som saabandan försvann för länge sedan.

    När trådarna inte får leva så dör forumet bit för bit och när moderatorerna godtyckligt toppstyr så känns det som det kvittar.

    RIP stcs.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Så speciellt frivilligt är inte "avhoppet". Roberts konto är avstängt tills vidare för att han inte har haft det minsta intresse av att följa de regler som alla andra på forumet följer.

    Vi har haft många och långa diskussioner under åren med just Robert kring hans beteende, främst attityd och bemötande av andra deltagare på forumet, men eftersom han upprepade gånger skärper sig i ett par veckor och sedan återfaller till samma respektlösa och otrevliga bemötande så har vi nu helt enkelt tröttnat på att städa upp efter honom.

    Om någon nu anser att det här är FÖRJÄVLIGT och DÅLIG STIL - hemskt ledsen, bara för att man är duktig på att bygga och köra bil så får man ingen frisedel förbi alla regler som gäller för forumet. Antingen följer man dem, arbetar aktivt genom diskussion/dialog med moderatorerna för att förändra (eller åtminstone FÖRSTÅ) dem, eller så letar man sig till ett forum som accepterar den sandlådenivå som Robert upprepade gånger valde att lägga sig på.

    Robert fick sin absolut sista varning (av ett *HUNDRATAL* varningar och tillsägelser) för lite mer än två veckor sedan, och eftersom han inte klarar av att bete sig som en vuxen människa längre än så här så är han helt enkelt inte längre välkommen till detta forum.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  4. #4
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av root
    Så speciellt frivilligt är inte "avhoppet". Roberts konto är avstängt tills vidare för att han inte har haft det minsta intresse av att följa de regler som alla andra på forumet följer.

    Vi har haft många och långa diskussioner under åren med just Robert kring hans beteende, främst attityd och bemötande av andra deltagare på forumet, men eftersom han upprepade gånger skärper sig i ett par veckor och sedan återfaller till samma respektlösa och otrevliga bemötande så har vi nu helt enkelt tröttnat på att städa upp efter honom.

    Om någon nu anser att det här är FÖRJÄVLIGT och DÅLIG STIL - hemskt ledsen, bara för att man är duktig på att bygga och köra bil så får man ingen frisedel förbi alla regler som gäller för forumet. Antingen följer man dem, arbetar aktivt genom diskussion/dialog med moderatorerna för att förändra (eller åtminstone FÖRSTÅ) dem, eller så letar man sig till ett forum som accepterar den sandlådenivå som Robert upprepade gånger valde att lägga sig på.

    Robert fick sin absolut sista varning (av ett *HUNDRATAL* varningar och tillsägelser) för lite mer än två veckor sedan, och eftersom han inte klarar av att bete sig som en vuxen människa längre än så här så är han helt enkelt inte längre välkommen till detta forum.

    När ni ändå är i farten kan ni ju ta bort min användare med. Har gått fram och tillbaks länge och funderat på om jag verkligen vill ha kvar den. Känner att min tid på stcs slutar här och nu.. Tack och hej, skitgrisar

  5. #5
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    593

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av UHR_JR
    Tack och hej, skitgrisar


  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Root>
    När du ändå är i farten och iof ändå kommer att skita i vad många tycker och tänker så spelar det ingen roll MEN kolla gärna kompetensen hos moderatorerna. De så kallade fingertoppskänsliga moderingarna och "vänliga" och "smidiga" PM är under all kritik.

    Att sedan en medlem är osmidig och "bortskämd" så behöver inte moderatorerna sänka sig till samma nivå och hälla mer bensin på brasan. Ni ska trots allt föregå med gott exempel.

    Medlem/Magnus
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    216

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Som slöläsare här på forumet, utan någon som helst koppling till varkent trimfirma A eller B, kan jag förstå tilltaget. Jag har många gånger reagerat på inlägg där nerverna verkligen verkat ligga utanpå huden. Vore det inte enklare att taga ner en smula och läsa igenom det manskrivit en gång innan man trycker på publicera?
    Om vi utgår från att avstängningen inte är en personlig vendetta, kan det vara en idé att fundera över varför jag som forumskribent gång på gång drar på mig anmärkningar medan andra aldrig "drabbas".

    Personligen tror jag inte ett forum förlorar intressepoäng bara för att användarna håller sig i kragen och respekterar varandra istället för att provocera.

    /David
    - 9-3 SS Aero cab -04

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av Dadid
    Som slöläsare här på forumet, utan någon som helst koppling till varkent trimfirma A eller B, kan jag förstå tilltaget. Jag har många gånger reagerat på inlägg där nerverna verkligen verkat ligga utanpå huden. Vore det inte enklare att taga ner en smula och läsa igenom det manskrivit en gång innan man trycker på publicera?
    Om vi utgår från att avstängningen inte är en personlig vendetta, kan det vara en idé att fundera över varför jag som forumskribent gång på gång drar på mig anmärkningar medan andra aldrig "drabbas".

    Personligen tror jag inte ett forum förlorar intressepoäng bara för att användarna håller sig i kragen och respekterar varandra istället för att provocera.

    /David
    Det är många som drabbas. Speciellt om det går emot personliga intressen.
    Det är det som är problemet. Om du inte brinner för A , B, C eller D så regerar du inte ens när övertramp begås.
    Och när sedan Moderatorerna som ska föregå med gott exempel silar mygg och sväljer kameler så reagerar folk.
    Sedan finns det olika typer av folk. Robert@ är inte lika smidig som sötsliskiga lismare. Och han går lätt i de fällorna som en del lägger ut. Men då behöver man inte som moderator trigga det ÄNNU mer genom att trycka på rätt knappar.


    "Personligen tror jag inte ett forum förlorar intressepoäng bara för att användarna håller sig i kragen och respekterar varandra istället för att provocera. "

    Lagar och regler är till för att följas men du kan vara så säker att folk reagerar när det böjs och godtyckligt efterföljs av de som ska styra och föregå med gott exempel.

    Bara för att förtydliga att jag inte bara är på Roberts sida och inte har några som helst erfarenheter om moderering mm så är jag med och driver en av Nordens största fiske site. Jag är en av 5 global moderators som bestämmer det mesta. Så jag snackar bara inte i nattmössan.

    Sedan säger jag det igen, formen får liv av livfulla medlemmar. När de blir bortplockade så dör forumet. STCS började den banan för länge sedan och det blir bara värre och värre. Man får känslan att moderatorerna vill att forumet enbart ska bestå av en FAQ...
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    När du ändå är i farten och iof ändå kommer att skita i vad många tycker och tänker så spelar det ingen roll MEN kolla gärna kompetensen hos moderatorerna. De så kallade fingertoppskänsliga moderingarna och "vänliga" och "smidiga" PM är under all kritik.
    Att människor som vägrar ändra på sitt beteende får mindre och mindre trevliga tillsägelser med tiden ser jag inte något som helst konstigt med. Att tålamodet har tagit helt slut även hos de mest tålmodiga av våra moderatorer säger en hel del om hur länge vissa deltagare har fått bete sig hur f-n de vill här på forumet.

    Särbehandlingen av företagsrepresentanter är således ett minne blott - att Robert inte tog varningen gällande sitt beteende på allvar utan fortsatte att bete sig på samma respektlösa och otrevliga sätt är verkligen beklagligt, men han har haft alla möjligheter i världen att ta sig i kragen.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av root

    Att människor som vägrar ändra på sitt beteende får mindre och mindre trevliga tillsägelser med tiden ser jag inte något som helst konstigt med. Att tålamodet har tagit helt slut även hos de mest tålmodiga av våra moderatorer säger en hel del om hur länge vissa deltagare har fått bete sig hur f-n de vill här på forumet.

    Särbehandlingen av företagsrepresentanter är således ett minne blott - att Robert inte tog varningen gällande sitt beteende på allvar utan fortsatte att bete sig på samma respektlösa och otrevliga sätt är verkligen beklagligt, men han har haft alla möjligheter i världen att ta sig i kragen.
    Bra svar. Jag rätar mig i fållan.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av DBR Racing

    Jaja,, nu har du fått skriva vilken skit jag är,, kan du inte nu precisera de grova brott som skett..??!!
    Nix, det ska du själv VETA.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Citat Ursprungligen postat av DBR Racing

    Jaja,, nu har du fått skriva vilken skit jag är,, kan du inte nu precisera de grova brott som skett..??!!
    Nix, det ska du själv VETA.
    Men snälla nån ...

    Det här skickades till Robert för två veckor sedan. Tittar jag sedan på hans inlägg som har postats efter detta så har inte attityden förändrats det minsta, utan snarare tvärtom.

    Citat Ursprungligen postat av root
    Hej,

    Med tanke på tidigare historik och diskussioner som vi har haft så får du EN chans till att justera attityden till det bättre.
    samt

    Citat Ursprungligen postat av root
    Det handlar enbart om din attityd och hur du bemöter andra deltagare på forumet.
    Att Robert inte förstod detta är, ännu en gång, beklagligt - men han fick en chans, och han tog den inte.

    Synd.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av Sasse

    Nix, det ska du själv VETA.
    Men snälla nån ...

    Det här skickades till Robert för två veckor sedan. Tittar jag sedan på hans inlägg som har postats efter detta så har inte attityden förändrats det minsta, utan snarare tvärtom.

    Citat Ursprungligen postat av root
    Hej,

    Med tanke på tidigare historik och diskussioner som vi har haft så får du EN chans till att justera attityden till det bättre.
    samt

    Citat Ursprungligen postat av root
    Det handlar enbart om din attityd och hur du bemöter andra deltagare på forumet.
    Att Robert inte förstod detta är, ännu en gång, beklagligt - men han fick en chans, och han tog den inte.

    Synd.
    Andra deltagare, är det liktydigt med Moderatorer?
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Jag tror nog att Robert gärna skulle ta ett exempel på detta?

    Men det behöver ni så klart inte ge, Robert är ju redan bannad så det där redan dömt och fastställt.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  15. #15
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Eller ännu bättre, kan inte de som har känt sig hotade eller felbemötta av Robban skriva det? Eller vågar man inte stå för sina handlingar?
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Andra deltagare, är det liktydigt med Moderatorer?
    Nej, hade jag syftat på moderatorer så hade jag skrivit moderatorer.

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Jag tror nog att Robert gärna skulle ta ett exempel på detta?

    Men det behöver ni så klart inte ge, Robert är ju redan bannad så det där redan dömt och fastställt.
    Vi har haft diskussioner med Robert, och vissa andra forumdeltagare, under flera års tid om vad som är acceptabelt och inte. Att han helt plötsligt skulle behöva se ett exempel är bara löjligt - han är absolut inte dum i huvudet, och han vet mycket väl vad vi har diskuterat genom åren.

    Robert valde helt enkelt att inte ta chansen till att förändra sitt beteende, och nu får han stå sitt kast.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  17. #17
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av root

    Vi har haft diskussioner med Robert, och vissa andra forumdeltagare, under flera års tid om vad som är acceptabelt och inte. Att han helt plötsligt skulle behöva se ett exempel är bara löjligt - han är absolut inte dum i huvudet, och han vet mycket väl vad vi har diskuterat genom åren.

    Robert valde helt enkelt att inte ta chansen till att förändra sitt beteende, och nu får han stå sitt kast.
    Lägger ner detta.
    Lättare att krama vatten ur hälleberget än få raka svar av dig.

    Robban måste ju lätt vara den mest hatade personen på STCS om man tror på era ord.
    En elak skurk som systematiskt mobbat andra medlemmar på stcs i flera år.

    Skäms att jag är släkt med honom
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Robban måste ju lätt vara den mest hatade personen på STCS om man tror på era ord. En elak skurk som systematiskt mobbat andra medlemmar på stcs i flera år.
    Absolut inte hatad, däremot finns det en gräns för hur man får bete sig på forumet.

    Robert har definitivt blivit särbehandlad då vi inte har agerat ordentligt förrän nu, så ska man se det på något sätt så bör man se det som positivt att vi har gjort vad vi har kunnat för att han ska kunna finnas kvar på forumet.

    Att han gång på gång skiter i det blå skåpet är helt och hållet hans eget val.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  19. #19
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av root

    Absolut inte hatad, däremot finns det en gräns för hur man får bete sig på forumet.

    Robert har definitivt blivit särbehandlad då vi inte har agerat ordentligt förrän nu, så ska man se det på något sätt så bör man se det som positivt att vi har gjort vad vi har kunnat för att han ska kunna finnas kvar på forumet.

    Att han gång på gång skiter i det blå skåpet är helt och hållet hans eget val.
    Japp, robban borde tacka er för att han fick ha frikortet så länge.
    Nu känns allt bättre
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  20. #20
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Orkar inte bry mig om den här skiten. Livet är för kort för att sitta och diskutera med folk som inte vill lyssna. Min nedersta signatur passar bra

    Hoppas stcs hittar tillbaka till saabandan och att många i den styrande klicken byter jobb och tar in folk som inte toppstyr och verkligen har "fingertoppskänsla"

    Hare alla, vi kanske syns på sjön eller vid någon bana.

    Mvh Magnus
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Liknande ämnen

  1. Robert@ diesel
    Av NordicDalarna i forum Projekt
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 08:55
  2. Robert Collin provkör Aero X
    Av Judge i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 10:15
  3. Fronten på robert uhr´s 900?
    Av Noobe i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-02-14, 09:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •