Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 119 av 119

Ämne: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

  1. #101
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Men snälla nån.. Läst igenom hela tråden nu. Varje inlägg..

    Lägg ner nu grabbar! Vad vinner ni på att bråka om detta? Robban kunde tydligen inte sköta sej och blev avstängd. Det var detta tråden handlade om. Inte huruvida Nordic, som företag, varit förbjudet på forumet eller inte, eller hur moderatorerna sköter sej..

    För övrigt kan jag förstå svaren som Moderatorerna ger, då jag tror det är bättre att ge ett utförligt svar, än bara ett ja eller nej. Detta är så klart helt beroende på frågan. Ett kort och snabbt svar kan ofta ge upphov till flera frågor, då man kanske vill ha en förklaring till det. Jag tycker åtminstone det framgår ganska tydligt vad dom menar.

    Jag tycker för övrigt forumet är trevligt och håller hög klass rent allmänt.
    //Seb
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  2. #102
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Jag tar inte ställning för eller emot nån i denna tråden men denna tråden är ett rent jävla lågvattenmärke för hela forumet och jag hoppas verkligen att den blir den enda i sitt slag på mycket mycket mycket länge. Pajkastning, otydliga svar och allt vad som det skrivs om i tråden hör inte hemma på ett forum för entusiaster, för det är vi väl?, utan här läggs energin på det som förenar oss alla, nämligen bilarna.
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

  3. #103
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Moderering
    På förekommen anledning kommer vi från och med nu att börja rensa oftare och strängare när det gäller inlägg av uppenbar "chattkaraktär", d v s inlägg som sker primärt mellan ett fåtal forumanvändare och som ej har direkt bäring på trådens huvudsakliga ämne.

    Detta kommer att ske löpande och vi kommer ej att informera via PM eller liknande när så har skett.

    Vi moderatorer ser det som vår uppgift att hålla forumet i ett något så när städat skick, ej att informera om exakt när vi genomfört en viss åtgärd och på vilket sätt. Således: vill ni vara säkra på att ett budskap skall tas emot av en viss person, använd PM-funktionen...
    forumsregler gäller tydligen bara vanligt dödliga!!

    har fått paragrafer kastade mot mig så ville bara kasta tillbaka


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  4. #104
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av termos
    Moderering
    På förekommen anledning kommer vi från och med nu att börja rensa oftare och strängare när det gäller inlägg av uppenbar "chattkaraktär", d v s inlägg som sker primärt mellan ett fåtal forumanvändare och som ej har direkt bäring på trådens huvudsakliga ämne.

    Detta kommer att ske löpande och vi kommer ej att informera via PM eller liknande när så har skett.

    Vi moderatorer ser det som vår uppgift att hålla forumet i ett något så när städat skick, ej att informera om exakt när vi genomfört en viss åtgärd och på vilket sätt. Således: vill ni vara säkra på att ett budskap skall tas emot av en viss person, använd PM-funktionen...
    forumsregler gäller tydligen bara vanligt dödliga!!

    har fått paragrafer kastade mot mig så ville bara kasta tillbaka


    //T
    Jag förstår inte riktigt vad du menar med ovanstående.

    Kan du förklara vad du menar så vore det snällt?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #105
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av termos

    forumsregler gäller tydligen bara vanligt dödliga!!

    har fått paragrafer kastade mot mig så ville bara kasta tillbaka


    //T
    Jag förstår inte riktigt vad du menar med ovanstående.

    Kan du förklara vad du menar så vore det snällt?

    bara o läsa igenom denna tråden så förstår du nog vad jag menar....


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  6. #106
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Hej!

    Som forumanvändare sedan -96 tror jag det var så har jag sett en del & vissa saker sämre , andra bättre.

    Jag tycker att både moderatorer såsom användare skall ändra attityd!

    Sen att det kommit nya regler osv för att späda vatten på kvarnen har väl inte gjort sak till det bättre ?.

    Hur kan forumet klarat sej tidigare innan dessa regler osv?

    Ibland får man en sorts känsla att detta forum byggs med regler som kan tolkas som ett sätt "Nazism".

    Lite klumpigt uttryckt men jag står för det iaf & är för nyskapande ideer & jag har inga problem med mer konkurrerande forum lr företag då det endast fokuseras på vissa här inne.

    Huruvida detta leder utveckling framåt lr bakåt låter jag andra bilda sej uppfattning om....

    Jag vet min uppfattning om den saken iaf


    Lycka till i fortsättningen iaf & hoppas på mer ödmjukare agerande för regler & paragrafer+stadgar på detta forumet.

    Mike
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  7. #107
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Hej!

    Som forumanvändare sedan -96 tror jag det var så har jag sett en del & vissa saker sämre , andra bättre.

    Jag tycker att både moderatorer såsom användare skall ändra attityd!

    Sen att det kommit nya regler osv för att späda vatten på kvarnen har väl inte gjort sak till det bättre ?.

    Hur kan forumet klarat sej tidigare innan dessa regler osv?

    Ibland får man en sorts känsla att detta forum byggs med regler som kan tolkas som ett sätt "Nazism".

    Lite klumpigt uttryckt men jag står för det iaf & är för nyskapande ideer & jag har inga problem med mer konkurrerande forum lr företag då det endast fokuseras på vissa här inne.

    Huruvida detta leder utveckling framåt lr bakåt låter jag andra bilda sej uppfattning om....

    Jag vet min uppfattning om den saken iaf


    Lycka till i fortsättningen iaf & hoppas på mer ödmjukare agerande för regler & paragrafer+stadgar på detta forumet.

    Mike
    ... och precis som jag har sagt tidigare i den här tråden så tar jag mer än gärna emot konstruktiv kritik eller förslag som har med forumets policy och regler att göra via PM.

    Varför har jag inte sett något sådant från dig i min PM-låda ?

    Är det mer konkreta förslag, såsom funktioner eller forumdelar, så är det bara att skapa en ny tråd i den här forumdelen.

    I övrigt så vidhåller jag att vi har väldigt högt i tak här på forumet och även kommer att fortsätta ha det. Vi har inget som helst intresse av att strypa diskussioner - däremot så försöker vi gärna styra det till forumdelar där det istället kan fungera betydligt bättre i det stora hela.

    Att forumet eller klubben skulle fokusera på vissa leverantörer till våra SAABar är bland det löjligaste jag har hört den här veckan, och jag är övertygad om att alla som klarar av att ta ett par steg bakåt inser detta väldigt snabbt.

    Att vi har varit tvingade att agera mot vissa företagsrepresentanter har, tvärt emot vad vissa försöker få det att låta som, ingenting med deras företag att göra. Det är enbart väldigt sorgligt att just företagsrepresentanter inte klarar av att följa de mest grundläggande reglerna som vi har på forumet.

    Det missnöje som har uppstått hos ett fåtal användare verkar, förutom det som jag har nämnt tidigare i tråden, till viss den även bero på att vissa inte har någon förståelse (och oftast inte heller någon vilja att få det) för VARFÖR vissa regler finns, inte att reglerna i fråga skulle vara något som helst problem egentligen.

    Ett exempel: Att vi inte tillåter "chat" i projekttrådarna har ibland tolkats lite väl snävt av de som själva sitter och diskuterar förra veckans fest i projekttrådarna, och tar för givet att även diskussioner/frågor kring bilen i fråga skulle tolkas som chat ...

    ... och i det läget så tycker vi då att "chat" av festkaraktär istället platsar betydligt bättre i lokaldelarna, eller om det enbart är 2 pers som diskuterar detta så är givetvis PM ännu bättre - medan det som är relevant till bilen då hör hemma i projekttråden. (Diskussioner om *EVENTS* där bilen är med bör givetvis få en helt EGEN tråd i en lämplig forumdel...)

    För att förtydliga något som redan står på sidan med reglerna - reglerna är inte skrivna i sten och pekar inte ut allt som inte är OK (eller allt som är OK för den delen), utan de ska läsas och tolkas utifrån att det är andemeningen vi är ute efter.

    Så länge man använder insidan av huvudet, vilket i princip alla våra användare gör, så kommer man inte ens att märka av att det finns moderatorer på det här forumet.

    Helst av allt vill vi som sköter om forumet ha så lite som möjligt att göra, för det betyder att vi har bra balans och en vettig nivå. När däremot ett 20-tal deltagare (från i princip samma kompisgäng!) tar upp närmare 90% av all tid vi lägger ner på forumet så är det något som är galet, och det är definitivt inte reglerna då övriga 29000 deltagare faktiskt klarar av att följa dem utan några som helst problem.

    Slutligen, fredag och allt - http://www.youtube.com/watch?v=DIyr5TXqe8Y

    Be excellent and civilized to each other!
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  8. #108
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Hej!

    Som forumanvändare sedan -96 tror jag det var så har jag sett en del & vissa saker sämre , andra bättre.

    Jag tycker att både moderatorer såsom användare skall ändra attityd!

    Sen att det kommit nya regler osv för att späda vatten på kvarnen har väl inte gjort sak till det bättre ?.

    Hur kan forumet klarat sej tidigare innan dessa regler osv?

    Ibland får man en sorts känsla att detta forum byggs med regler som kan tolkas som ett sätt "Nazism".

    Lite klumpigt uttryckt men jag står för det iaf & är för nyskapande ideer & jag har inga problem med mer konkurrerande forum lr företag då det endast fokuseras på vissa här inne.

    Huruvida detta leder utveckling framåt lr bakåt låter jag andra bilda sej uppfattning om....

    Jag vet min uppfattning om den saken iaf


    Lycka till i fortsättningen iaf & hoppas på mer ödmjukare agerande för regler & paragrafer+stadgar på detta forumet.

    Mike
    ... och precis som jag har sagt tidigare i den här tråden så tar jag mer än gärna emot konstruktiv kritik eller förslag som har med forumets policy och regler att göra via PM.

    Varför har jag inte sett något sådant från dig i min PM-låda ?

    Är det mer konkreta förslag, såsom funktioner eller forumdelar, så är det bara att skapa en ny tråd i den här forumdelen.

    I övrigt så vidhåller jag att vi har väldigt högt i tak här på forumet och även kommer att fortsätta ha det. Vi har inget som helst intresse av att strypa diskussioner - däremot så försöker vi gärna styra det till forumdelar där det istället kan fungera betydligt bättre i det stora hela.

    Att forumet eller klubben skulle fokusera på vissa leverantörer till våra SAABar är bland det löjligaste jag har hört den här veckan, och jag är övertygad om att alla som klarar av att ta ett par steg bakåt inser detta väldigt snabbt.

    Att vi har varit tvingade att agera mot vissa företagsrepresentanter har, tvärt emot vad vissa försöker få det att låta som, ingenting med deras företag att göra. Det är enbart väldigt sorgligt att just företagsrepresentanter inte klarar av att följa de mest grundläggande reglerna som vi har på forumet.

    Det missnöje som har uppstått hos ett fåtal användare verkar, förutom det som jag har nämnt tidigare i tråden, till viss den även bero på att vissa inte har någon förståelse (och oftast inte heller någon vilja att få det) för VARFÖR vissa regler finns, inte att reglerna i fråga skulle vara något som helst problem egentligen.

    Ett exempel: Att vi inte tillåter "chat" i projekttrådarna har ibland tolkats lite väl snävt av de som själva sitter och diskuterar förra veckans fest i projekttrådarna, och tar för givet att även diskussioner/frågor kring bilen i fråga skulle tolkas som chat ...

    ... och i det läget så tycker vi då att "chat" av festkaraktär istället platsar betydligt bättre i lokaldelarna, eller om det enbart är 2 pers som diskuterar detta så är givetvis PM ännu bättre - medan det som är relevant till bilen då hör hemma i projekttråden. (Diskussioner om *EVENTS* där bilen är med bör givetvis få en helt EGEN tråd i en lämplig forumdel...)

    För att förtydliga något som redan står på sidan med reglerna - reglerna är inte skrivna i sten och pekar inte ut allt som inte är OK (eller allt som är OK för den delen), utan de ska läsas och tolkas utifrån att det är andemeningen vi är ute efter.

    Så länge man använder insidan av huvudet, vilket i princip alla våra användare gör, så kommer man inte ens att märka av att det finns moderatorer på det här forumet.

    Helst av allt vill vi som sköter om forumet ha så lite som möjligt att göra, för det betyder att vi har bra balans och en vettig nivå. När däremot ett 20-tal deltagare (från i princip samma kompisgäng!) tar upp närmare 90% av all tid vi lägger ner på forumet så är det något som är galet, och det är definitivt inte reglerna då övriga 29000 deltagare faktiskt klarar av att följa dem utan några som helst problem.

    Slutligen, fredag och allt - http://www.youtube.com/watch?v=DIyr5TXqe8Y

    Be excellent and civilized to each other!
    Numera så är jag inte så flitig på detta forumet pga av flera orsaker som jag inte tänker redogöra för.

    Givet så kan jag till viss del hålla med dej om att man kan vara styrande i lagom mängd vilket vissa ibland tycks få storhetsvansinne sitter med lupp granskar vissa på forum.

    Visst ska man ha en behaglig attityd osv men vi är ju trots allt människor som har olika bakgrunder erfarenheter & synsätt på saker & ting som till viss del kan ligga i god grund för att saker ibland kan va stötande lr obekvämt för vissa just därför att vi alla är olika....

    Visst är människan en liten konstig skapelse

    Ang det du skriver om att vissa firmor inte har uppmärksamhet så tycker jag inte alls detta är nåt att hymla med.....??????

    Vart ser du att detta är det löjligaste som skrivits denna veckan??

    Nån skrev tidigare i denna tråd tror det var Mr rajspryl om just en sån avstickare. Bra Ronny!

    Detta ska vara objektivt antagande & konkreta fakta samt vare sej första lr sista gången jag sett detta

    Givet så blir en aktiv forums användare mer satt under lupp för moderatorer iom mer poster...right???

    Trevlig helg på er

    Mvh

    Mike
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  9. #109
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Givet så kan jag till viss del hålla med dej om att man kan vara styrande i lagom mängd vilket vissa ibland tycks få storhetsvansinne sitter med lupp granskar vissa på forum.
    Och sådana saker vill både jag och MrTurbo veta om det händer - helst via PM, eftersom det är betydligt trevligare än att "hänga ut" någon på forumet.

    Vi har dock haft ett antal diskussioner med en del deltagare som inte ens kan ta "hörni, tror ni att det går att göra en ny tråd i forumdel XYZ istället för att ha den här diskussionen i projekttråden?" utan att bli vansinniga och skrika "TA BORT MITT KONTO DÅ!!!!!!!" ...

    ... så tydligen är det även fel med vänliga uppmaningar i form av frågor och tips ?

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Ang det du skriver om att vissa firmor inte har uppmärksamhet så tycker jag inte alls detta är nåt att hymla med.....??????

    Vart ser du att detta är det löjligaste som skrivits denna veckan??
    Nja, jag skrev att jag tyckte att det var löjligt att påstå att vissa firmor skulle favoriseras och andra tryckas undan - för så ligger det inte till.

    Att bli tillsagd för att man inte kan hålla sig inom ramarna för vad som är OK på ett forum med närmare trettiotusen användare och som dessutom tillhör en rikstäckande idéell intresseorganisation är definitivt inte samma sak som att bli tillsagd för att man jobbar för en viss firma, även om vissa tydligen inte ser skillnad på dessa två.

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Givet så blir en aktiv forums användare mer satt under lupp för moderatorer iom mer poster...right???
    Nja, riktigt så är det ändå inte. Det finns en hel drös med väldigt aktiva användare med tusentals inlägg som inte har haft en enda diskussion med någon moderator gällande policies och regler, och inte heller det har någon som helst koppling till deras arbetsplats ...

    En användare som om och om och om igen fullständigt skiter i reglerna och beter sig respektlöst och otrevligt mot alla som inte håller med honom eller henne kommer däremot att få ett antal tillsägelser innan vi tröttnar och inser att personen inte längre bidrar till forumet utan enbart "kostar" i form av insatser från moderatorer och användare som väljer att låta bli att posta.

    Om samma användare, om och om igen, blir tillsagd av någon moderator så kan det alltså bero på att man faktiskt gör något som inte är OK. Det behöver inte nödvändigtvis vara en häxjakt på alla som har kopplingar till ett visst företag, även om det givetvis är ett betydligt enklare och bekvämare sätt att se på saken, åtminstone för sitt eget egos skull.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  10. #110
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    [quote=root]
    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Givet så kan jag till viss del hålla med dej om att man kan vara styrande i lagom mängd vilket vissa ibland tycks få storhetsvansinne sitter med lupp granskar vissa på forum.
    Och sådana saker vill både jag och MrTurbo veta om det händer - helst via PM, eftersom det är betydligt trevligare än att "hänga ut" någon på forumet.

    Vi har dock haft ett antal diskussioner med en del deltagare som inte ens kan ta "hörni, tror ni att det går att göra en ny tråd i forumdel XYZ istället för att ha den här diskussionen i projekttråden?" utan att bli vansinniga och skrika "TA BORT MITT KONTO DÅ!!!!!!!" ...

    ... så tydligen är det även fel med vänliga uppmaningar i form av frågor och tips ?

    Citat Ursprungligen postat av "Aero-E-Tuna":hcjfa4mu
    Ang det du skriver om att vissa firmor inte har uppmärksamhet så tycker jag inte alls detta är nåt att hymla med.....??????

    Vart ser du att detta är det löjligaste som skrivits denna veckan??
    Nja, jag skrev att jag tyckte att det var löjligt att påstå att vissa firmor skulle favoriseras och andra tryckas undan - för så ligger det inte till.

    Att bli tillsagd för att man inte kan hålla sig inom ramarna för vad som är OK på ett forum med närmare trettiotusen användare och som dessutom tillhör en rikstäckande idéell intresseorganisation är definitivt inte samma sak som att bli tillsagd för att man jobbar för en viss firma, även om vissa tydligen inte ser skillnad på dessa två.

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Givet så blir en aktiv forums användare mer satt under lupp för moderatorer iom mer poster...right???
    Nja, riktigt så är det ändå inte. Det finns en hel drös med väldigt aktiva användare med tusentals inlägg som inte har haft en enda diskussion med någon moderator gällande policies och regler, och inte heller det har någon som helst koppling till deras arbetsplats ...

    En användare som om och om och om igen fullständigt skiter i reglerna och beter sig respektlöst och otrevligt mot alla som inte håller med honom eller henne kommer däremot att få ett antal tillsägelser innan vi tröttnar och inser att personen inte längre bidrar till forumet utan enbart "kostar" i form av insatser från moderatorer och användare som väljer att låta bli att posta.

    Om samma användare, om och om igen, blir tillsagd av någon moderator så kan det alltså bero på att man faktiskt gör något som inte är OK. Det behöver inte nödvändigtvis vara en häxjakt på alla som har kopplingar till ett visst företag, även om det givetvis är ett betydligt enklare och bekvämare sätt att se på saken, åtminstone för sitt eget egos skull. [/quote:hcjfa4mu]

    Tror visst du fokuserar enbart på företag nu!

    Gäller väl gemene man samt företagsrepresentant right?
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  11. #111
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Tror visst du fokuserar enbart på företag nu!

    Gäller väl gemene man samt företagsrepresentant right?
    Givetvis fokuserar jag på företag i svaret eftersom tråden ändå handlar om Robert Uhrs avstängning, och även du tar upp företag i dina svar - men du har helt rätt, samma saker gäller givetvis alla deltagare på forumet.

    Om man blir tillsagd många gånger av en moderator så beror det på att man gör något fel, inte något annat. Inga konstigheter alls där alltså.

    Avslutningsvis så kan jag bara instämma med vad Lamer skrev för lite över en månad sedan:

    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Jag har lite svårt att förstå att man alltid skall leta fel och missförstå vad som sägs på detta eminenta forum. Regler är regler. Det är väl för f-n bara att göra som moderatorerna säger, man måste bara inte vara en jobbig revoltör hela tiden. Ett forum är ingen demokrati, så är det bara, vilket flera tusen har insett, men tydligen inte Robert@.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  12. #112
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Jag kan bara säga att man anpassar kläder efter väder!



    Med viss glimt i ögat!

    Mike
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  13. #113

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Hoppas detta dilemma får en lösning snabbt och att Rooten o Co. kan hålla ordning och reda på medlemmarna. En oerhört viktig fråga faktiskt.
    Hur skall det annars gå? Kommer solen att sluta lysa imorgon?


    Hahahaha
    Fy fan vilket trams.

    Skål!
    Ödmjukast, Patrik 319
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  14. #114
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Dags för...

    på denna tråden nu kanske ?

  15. #115
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Eller bara radera, forumet utstrålar ju bara en tråkig attityd om folk söker på nätet och finner en sådan här skittråd!!!
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  16. #116
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Jag undrar en grej..
    Jag har varit tyst i över en månad, kanske mer...
    Ändå har inte mitt konto blivit raderat. Vad är problemet? Varför ljuger ni rakt upp i ansiktet? Ni säger att kontot blir raderat av sig självt om man inte använder det på "ett tag", om jag inte minns fel.. Hur som så verkar ni jävligt osäkra på den punkten.

    Jag vill inte ha några skumma svar som man alltid får av er.
    Berätta bara för mig när mitt konto blir raderat, och HUR!?....

  17. #117
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Kortedala, Göteborg
    Inlägg
    296

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av UHR_JR
    Jag undrar en grej..
    Berätta bara för mig när mitt konto blir raderat, och HUR!?....
    Det kan nog dröja...

    Ett exempel memberlist.php?mode=viewprofile&u=7
    inte inloggade sen 2004 och kontot finns fortfarande kvar.
    Magnus Augustsson
    og9-3SE 225hk/340nm

  18. #118
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Tycker det är dålig stil av moderatorerna att inte låsa denna tråden nu efter upprepade krav av TS samt den totala dagisnivån. inget blir bättre av det här, som ni säger hela tiden så kan allt detta tas via PM och slippa förstöra stämningen här på forumet.

  19. #119
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Robert@? Avstängd eller frivilligt avhopp??

    Citat Ursprungligen postat av UHR_JR
    Berätta bara för mig när mitt konto blir raderat, och HUR!?....
    Sluta logga in på kontot, så kommer det att försvinna.

    Jag har aldrig sagt NÄR, och jag kommer inte heller att göra det.

    En månads inaktivtet är dock inte ens i närheten av tillräckligt lång tid för att kontot ska raderas.

    Eftersom du ändå inte gillar vårt forum så lär det inte vara något som helst problem för dig att hålla dig härifrån, oavsett hur lång tid det dröjer innan ditt konto raderas, eller hur ?

    Väldigt kort och rakt: Håll dig härifrån, så löser det sig med tiden.

    Det är ju knappast så att någon tvingar dig att logga in eller använda forumet bara för att du har ett konto här.

    Citat Ursprungligen postat av M.A.B
    Tycker det är dålig stil av moderatorerna att inte låsa denna tråden nu efter upprepade krav av TS samt den totala dagisnivån. inget blir bättre av det här, som ni säger hela tiden så kan allt detta tas via PM och slippa förstöra stämningen här på forumet.
    Ja, jag hade gärna gjort det betydligt tidigare - men eftersom vi har försökt med det tidigare, med resultatet av en helvetes massa gnäll och ryktesspridning om att vi skulle censurera "obekväma" åsikter om forumet ( ) så bestämde jag mig för att låta tråden leva sitt eget liv för att få fram en tydlig poäng.

    Det här är ett konkret bevis på att vi inte har något som helst intresse av att censurera åsikter. De gånger vi låser/raderar trådar "mitt under" en diskussion som har med forumets regler/policies att göra så beror det enbart på att vi inte vill att trådar ska spåra ur på det här sättet - vilket de alltid gör.

    I övrigt så håller jag med dig. Fortsatta diskussioner kring forumets regler och policies tas även fortsättningsvis med mig via PM, och konkreta förslag/idéer på hur vi kan göra forumet bättre rent tekniskt kan läggas i en ny tråd i den här forumdelen.

    Tråden låses.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

Liknande ämnen

  1. Robert@ diesel
    Av NordicDalarna i forum Projekt
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 08:55
  2. Robert Collin provkör Aero X
    Av Judge i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 10:15
  3. Fronten på robert uhr´s 900?
    Av Noobe i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-02-14, 09:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •