Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Grå text ?

  1. #1

    Grå text ?

    Hejsan, bara en enkel fråga från mig som är helt ny på detta Forum, texten på min skärm är grå i hela forat ? Är det möjligt för mig att ändra detta på något sätt ? För mig blir forumet mer eller mindre oläsligt med detta upplägg.
    Okej, okej jag vet " Take it or leave it"
    Freddie

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    976

    Re: Grå text ?

    Citat Ursprungligen postat av wissel
    Hejsan, bara en enkel fråga från mig som är helt ny på detta Forum, texten på min skärm är grå i hela forat ? Är det möjligt för mig att ändra detta på något sätt ? För mig blir forumet mer eller mindre oläsligt med detta upplägg.
    Okej, okej jag vet " Take it or leave it"
    Freddie
    Om inte administratör vill ändra på typsnittet så finns det eventuellt andra lösningar. Använder du måhända Firefox som webläsare?

  3. #3

    Re: Grå text ?

    Okej, tack för ditt svar.....kanske jag som har gråstarr bara
    Använder Explorer 8.
    Freddie

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    976

    Re: Grå text ?

    Mja, det var väl inget direkt svar heller så ett tack känns lite överdrivet. Tyvärr är lösningen jag känner till bara fungerande i Firefox, så där går jag bet på att komma med ett tips tyvärr.

    Men jag tittade precis på forumet genom Internet Explorer (och firefox då såklart) och texten här är väldigt svart, inte grå.

    1. Ta upp denna bilden: http://bambooz.pytalhost.net/badcaps..._1280x1024.png
    2. De stora rutorna i 'bakgrunden', är de grådassiga eller svarta? Ser du något totalt helsvart alls på bilden?

    Bara försöker felsöka ev. problem runtomkring...

  5. #5
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555

    Re: Grå text ?

    Kontrollpanel> inställningar> Min stil kolla där så du inte har "subjam", den är grå och skitful
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #6

    Re: Grå text ?

    Kod:
    Färgsättningenpå den bilden är helt okej, svart som natten i bakgrunden och fin gråskala i rampen....

  7. #7

    Re: Grå text ?

    Nej jag har inte subjam utan den andra varianten, nej det är forumfärgerna som inte lirar för mig, samma känsla som när man har"alternativ" som man inte kan välja = grådaskiga och dom man kan välja är svarrta som natten. Här är allt "oväljbart" om ni förstår vad jag menar, inte lätt att förklara heller. Tack i alla fall. Känner mig lite fånig som börjar med att klaga faktiskt.
    Freddie

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    976

    Re: Grå text ?

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Kontrollpanel> inställningar> Min stil kolla där så du inte har "subjam", den är grå och skitful
    Nej, den där suger och är bruten på flertalet ställen (länken för regler funkar inte t.ex.). Det var ett påbörjat tema som rann ut i sanden totalt.

    Men jag måste erkänna att texten faktiskt är lite grå, så det kan upplevas olika beroende på upplägg man har. Kanske. Att det var svart för mig är för att jag använder Stylish till Firefox och har fixat till forumet lite. Exempelvis färgen till texten och bredden (eftersom smala forum på 21"+ widescreen med höga upplösningar suger ordentligt). För den som vill testa på är här en snutt;

    Kod:
    @-moz-document domain("forum.saabturboclub.com") {
    body {
    color: #000000 !important;
    } 
    #wrap {
     width: 98% !important;
    }
    .catmain {
     background-image: none !important;
     background-color: #cc8040 !important;
     width: 100% !important;
    }

Liknande ämnen

  1. Saab´s text font?
    Av Bajjen i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 14:43
  2. nummerskyltshållare med egen text?
    Av jokern i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 11:16
  3. Text till nummerplåtshållare
    Av Judge i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-28, 20:50
  4. Cd text
    Av Patrick-BQ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 14:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •